Цитата:
Сообщение от Sparc
Шундай қилиб, "Муроса" ҳикояси ёзилган 1987 йилда, қайта ишланган 1992 йилда ҳам " Истеъмолчилар ҳуқуқини ҳимоя қилиш тўғрисидаги қонунни ўқиганмисиз? " деган жумлага асос бўлмаган, чунки у даврда кучга кирган шу номли қонуннинг ўзи бўлмаган.
|
Эътиборингиз учун катта раҳмат. Бу ҳикоя 1987 йили Самарқанд вилоят газетасида ёритилган, 1992 йилда қисса ва ҳикоялардан иборат "Жигарбандлар" деб номланган тўпламга киритилган.
Беш-олти йил илгари "Огоҳ" газетасига ҳам сўрашганида яна қайта ишлаб "бойитганим"ни айтиш ёдимдан кўтарилибди...
Цитата:
Сообщение от Sparc
Домла, ҳикоя қандай ёзилган бўлса шундайлигича келтирилиши маъқулроқ бўлармиди, ёки "мустабид тузум" даврида ёзилган ҳамма ҳикоя, қисса, романларни ҳозирги даврга мосланган ҳолда қайта ишлаш керак деб ҳисоблайсизми ?
|
Асл бадиий асар ўзгартирилмагани, замонга мослаштирилмагани маъқул, албатта. Чунки, у ўзига хос бир давр тарихини акс эттиргани билан ҳам қадрли-да!
Бироқ, шундай асарлар ҳам бўладики, уни қайта ишлаш мақсадга мувофиқ, деб биламан. Раҳматли устозимиз Пиримқул Қодировнинг "Уч илдиз" романи талабалар учун жуда катта маънавий хазинадир. Устозга уни энди шу ҳолида қайта нашр этиш ғалатироқ, айрим ("комсомол"га ўхшаш) атамаларни ҳозирги даврга мослаб қайта ишласангиз қандоқ бўларкан, деган таклифимни устоз мамнуният билан қабул қилган!
Камина ҳозирги катта авлод онгини анча шакллантирган, шаффофлаштирган "Уч илдиз" романининг шундай таҳрирда бугунги талабалар ҳам ўқишларини жуда хоҳлардим.
Билмадим, бу борада фикрим балки бирёқлмадир...