|
|
Знаете ли Вы, что ... | |
![]() |
...для каждой темы существует свой раздел. Изучите структуру форума. Если соответствующего раздела нет, то всегда есть раздел "Разное" :) |
<< Предыдущий совет - Случайный совет - Следующий совет >> |
Школы Школьные темы |
Ответить |
|
Опции темы | Опции просмотра |
![]() |
#21 | |
Цитата:
Qaysi ma'noda ajoyib? O'qituvchilarning bu kabi narsalarga pul yeg'ishlari, hattoki ayrim maktablarda ota-onalar majlisi chaqirilib ko'riladigan masala faqat mablag' masalasi ekanligi va juda ko'p maktablarda umuman foydasi yo'q bo'lsa ham, binolar eskirib ketganidan remont qilingani ko'rinmasa ham har yili bitta uyni kapital ta'mirlashga ketadigan pulni yeg'ib olishlari bor gap-ku! Lekin o'shalar o'zlarining fanlari uchun rostanam pul yeg'ishmaydi. |
||
|
Ответить |
Реклама и уведомления | |
![]() |
#22 |
Tarixchi
Сообщений: 66
+ 26
24/19
– 0
0/0
![]() |
Aslida Oliy o'quv yurtiga kirish uchun maktab,kollej yoki litseyda o'rganilgan bilim talab etiladi. Repetitorlik- bu abituriyentning vaqtida olmagan bilimini qayta tiklashga va uni OO'Yga kirishiga yordamlashishga qaratilgan xususiy biznesdir. Repetitor qo'lida tahsil olgan o'quvchi bir necha fan doirasida cheklanib qoladi,ko'p vaqtini yodlash bilan o'tkazadi,unda fikrlash,tahlil qilish qobiliyati yaxshi rivojlanmaydi.Buning uchun 11-sinfni a'lo bahoga tugatib o'qishga kirgan talaba bilan 2-3 yil davomida repetitorda tayyorlanib o'qishga kirgan talabani taqqoslash kifoya.
|
|
Ответить |
![]() |
#23 |
![]() |
ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади дейиш хато...
Аслида савод чикариш учун 7-8 синф етади... кейинчалик илм сохаси ёки шунга ўхшаш сохаларда келажакда бир касб эгаси бўлмокчи бўлса улар ўзлари ихтиёр килган холларда ўкишларини давом этирсалар яхши бўлади... Келажакда фойдаси бўлмайдиганларга таълим бериб маблағ ва вактларни исроф килгандан кўра, шунга кетадиган маблағ ва вақтларни иктидорли ўқувиларга сарф килинишга йўналтирилса... эффект кўпрок бўлади... |
|
Ответить |
![]() |
#24 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Бугунги кунда олий укув юртига кириш учун мактаб таълими етарли булади, деб уйламайман.
Сабаби, 1 августда тест синовларида кузатувчи сифатида катнашиб бу нарсага амин булдим. Укувчи билиши керак булган ДТС асосидаги билим, куникма ва малакалардан ташкари яна кушимча адабиётлардан хам бохабар булиши керак экан. Кушимча адабиётларни мутолаа килмаган укувчининг тест саволларига жавоб бериши амри махол эди. |
|
Ответить |
"+" от:
|
![]() |
#25 |
![]() ![]() Xabar
Сообщений: 1,597
+ 745
1,505/647
– 2
1/1
![]() |
Кўтарилган мавзу(савол)га икки хил жавобим бор: ХА ва ЙУК.
Нима учун "ХА"? Олий ўқув юртларига кириш учун тест саволларининг ўртача 10 фоизи мактаб дарсликларидан ташқаридан қўйилади. Лекин бу мактаб таълими ўқишга кириш учун етарли дегани эмас. Ўқишга кириш учун ғеч қаерда маълум чегара балл белгилаб қўйилмаган. Ўша четдан тушган 10 фоизлик саволларга жавоб топмасдан туриб ҳам ўқишга кириш мумкин. Бу менинг тажрибамдан ўтган. Университетга ҳеч қандай репититорсиз, мактаб дарсликлари асосида ўқишга кирганман. Албатта, бир уринишда эмас, керакли фанларнинг 4 синфдан тортиб, 11 синфгача бўлган дарсликларини индивидуал тарзда қайтадан ўқиб чиққандан сўнг ўқишга кирганман. Бу ҳолат бир томондан ХА дейишимга, иккинчи томондан ЙУК дейишимга сабаб. Мактабда яхши ўқимаслик ва ўқитилмаслик оқибатида шундай вазият юзага келган. Лекин... Ушбу лекин юқорида ХА деб берилган жавобни ЙУКка чиқарадиган яна бир асосий омиллардан бири. Бу - ўқишга "гаплашиб" кириш. Манашу нарса ҳам мактаб дарслигини яхши ўқиган тақдирда ҳам ўқишга кира олмаслик учун сабаб бўлиши мумкин. Айтайлик, бир курсга 50 киши кириши керак, шундан 30таси "гаплашилганлик" эвазига талаба бўлди, қолган 20таси билими эвазига ўқишга кирди. Ўтиш баллари ҳам ўша 30танинг ҳисобига 160 эмас, 200 бўлади. Бундай вазиятда табиийки, мактаб таълими 100 фоиз талаб даражасида ўқитилганда ҳам фойда бермай қолиши мумкин. Лекин ҳаққоний ҳолатда (соққасиз) мактаб таълими билан ўқишга кириш хам мумкин (ўша 160 балл билан). Хуллас, бунинг сабаблари кўп... |
|
Ответить |
![]() |
#26 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Гап шундаки, олий укув юртига кириш учун мактаб дарслигининг узинигина укиш камлик килмокда.
Тугри укувчи мустакил укиб, репетиторсиз хам олий укув юртига кира олади. Бунинг учун унда укиш учун кунт даркор ва уз устида доимий равишда билимини ошириб бориши лозим. 1996-1998 йилда тузилган тест саволлари мураккаблиги жихатидан анча-мунча фарк килади. Аввал чиккан тестлардаги саволлар содда, кейинги йиллари чикаётганлари эса анча мураккаб. Биргина 2007 йилдаги саволлар китобини укиб куриб, узимда хам мутахассис сифатида иккиланиш пайдо булди. Одам фаннинг ички мазмун-мохиятини билмай туриб саволларга жавоб бера олмайди. Бунинг учун мантикий фикр юритиш хам керак. Чунки айнан тугри жавобга ухшаш жавоблар иккитага ухшайди -чалкаштирувчи жавоблар куп. Унинг ичидан энг тугрисини белгиламок даркор. |
|
Ответить |
![]() |
#27 |
Заблокирован(а)
|
Умуман олганда биздаг таълим тизимини масалан қуйидаги тарзда янгилаш мумкин:
1. Умумий 6 ёки 7 йиллики бошланғич таълим. 2. Умумий 3 ёки 4 йиллик ўрта махсус касб ва хунар таълими (Барча учун). Шунда колледж ва лицейлар бир тизимда ва бир хали таълим беради. 3. Барча хохловчилар учун олий таълим. Биласизми менимча 4 йил касб ва хунарни ўргангач хамма хам ўзини олий таълимга урмайди. Кўпчилик қўлидаги муқим хунар билан мехнат фаолиятни бошлайди. Энг билимга чанқоқлар эса ё гуманитар, ё техник олий таълим олиш ниятини ўз ўрганган касбидан келиб чиқиб чуқурроқ тушуниб ета олади. Шу тариқа "дипломли билмасвой"лар камаяди. Бугуниги кундаги тизим эса бизни аста секин жохиллик жари ёқасига олиб кетаяпти. |
|
Ответить |
![]() |
#28 |
![]() ![]() UZINFOCOM
Сотрудник ZiyoNet при МНО
Сообщений: 243
+ 1,712
447/160
– 4
1/1
![]() |
Meni fikrimcha bu savol xozirgi kunda jamiyatimiz oldida turgan eng dolzarb masalalardan biri bo'lib qolmoqda.Maktab bitiruvchisi uchun repetitor muhim ahamiyatga ega,chunki u oquvchini ma'lum yo'nalish bo'yihca tayyorlaydi.Binobarin hamma o'quvchi ham darsni bir xil qabul qilish oqbiliyatiga ega emas.Shu jumladan barha o'qituvchilarning malakasini ham birdek a'lo darajada deb bo'lmaydi.
|
|
Ответить |
Реклама и уведомления | |
![]() |
#29 |
![]() ![]() ![]() програмщег
Сообщений: 4,971
+ 2,743
5,086/2,116
– 69
99/68
![]() |
Биз укишга кирган йилимиз (1999 й.) репититорсиз кирса буларди. Хозир билмадим. Бир дустимнинг укаси 179,5 балл билан контрактгаям киролмаганига (ТАТУга) нима дейсиз
![]() |
|
Ответить |
![]() |
#30 |
UzDJTU
student
Сообщений: 2
+ 1
3/2
– 0
0/0
![]() |
Mening fikrimcha etarli emas. Chunki, bugungi kunda maktab programmasiga kiritilgan mavzularning aksariyati murakkab tilda yozilgan bo'lib, uning ma'nosini anglash uchun o'quvchi o'z-o'zidan qo'shimcha darslarga qatnashga ehtiyoj sezadi. Undan tashqari, maktab darsliklarida mumtoz adabiyotimiz vakillari haqida ko'p ma'lumotga ega bo'lishimiz mumkin, biroq jahonning shox asarlarini yaratgan Balzak, Gyugo, Stendal kabi yuzlab adiblar ijodidan xabardor bo'lish uchun qo'shimcha ma'lumotlarga murojaat qilish kerak bo'ladi.
|
|
Ответить |
"+" от:
|
|