![]() |
Олий укув юртларига кириш учун мактаб таълими етади деб хисоблайсизми?
Мана республикамиз таълим муасасаларида 2007-2008 укиш йили хам якунланиб, битирувчилар олийгохларга йул олиш арафасида.
Сизнинг фикрингизча укувчилар мактаб таълимидан ташкари репетиторлар таълимидан утиш зарурми. Форумда олийгохлардаги укув жараени, талабаларнинг укишга булган эътибори, имтихонлар (ва х.к) буйича жуда куп фикр-мулохазалар булаяпди. Буларнинг бари укувчиларимизнинг таълим олган мактаби, лицейи ва коллежларга бориб такалмасмикан. Демак, укувчиларга кушимча репетитор таълим бериш керакми ёки нуфузли таълим муассасаларнинг тажрибаларини оммалаштириш зарур деб хисоблайсизми. Шу уринда хозирда кенг таркалаетган репетиторлар фаолиятига, сиз таниган, билган таълим муассасаларнинг фаолиятига уз фикрингизни билдирсангиз. Барча билдирилган фикр-мулохазалар учун олдиндан рахмат. |
Hozirgi kunda maktabda berilayotgan ta'lim bilan hchn qachon oliy o'quv yurtiga kirilmaydi, chunki maktabda u darajada yetarli bilim berilmaydi. chunki maktabda kamida 40 taga yaqin o'quvchi o'qiydi ularni har biri bilan ishlasga o'qituvchini vaqti yetmaydi. agar yaxshi bilim beruvchi va qattiq qo'l o'qituvchi bo'lsagina bunday imkoniyat bo'ladi. bunday o'qituvchilar esa juda kam. Axir oldingi paytlarda ota-onalarimiz maktab bilimi bilan universitetlarga kirishgan-ku.
|
Цитата:
|
Уважаемый Шухрат Сулаймонов, я поддерживаю ваше мнение, сейчас школьные учебники не могут давать достаточно знаний для решения тестов, я сам был удивлен, когда после школы поступил в лицей, и в первые увидел вопросы вестников, мои знания просто напросто были никчемные (хотя в школе нам давали относительно хорошее знания).
Оффтоп: Особенное уважение вашей школе, на сегодняшный день вы являетесь по истине кузницей математиков, хотелось бы побольше видеть такие заведения |
Олий укув юртларига кириш учун мактаб таълими етмайди деб уйлайман. Факат хозирги кунда эмас, хар доим шундай булган. Бу масалада олий укув юртига кириш якинлашганда эмас, анча олдинрок харакат бошлаш керак. Маълум йуналиш буйича билимларини ошириб бориши лозим(Самообразование). Кимдирга репититор зарур булиши мумкин. Нима булган такдирда хам кур курона ёдлашга каршиман. Хар бир билимни мазмун мохиятини урганган холда кабул килиш бутун умрга етади.
Хар бир даврнинг узига хос муаммолари бор. Уларни енгишга урганиш керак, билимни уз устида ишлаш оркали олиш мумкин. |
Цитата:
|
Albatta, mavzu o`rinli. Hozirgi kunda maktab, akademik litsey hamda kollejlarda o`qiyotgan har bir talaba, Oliy o`quv yurtlariga kirishni o`z oldiga maqsad qilgan. Shu maqsadini amalga oshirish uchun kurashadi. Shu bilan bir qatorda albatta, repetitorga boradi. Chunki u o`qishga kirish kerak.
Repetitorlar faoliyati alohida-alohida yakka tartibda bilim olish imkonini beradi. Bu esa bilim sifatini oshiradi. Maktab, akademik litsey hamda kollejlarning ta'lim jarayonida ham kichik (o`quvchilar soni kam bo`lgan) guruhlar tashkil etilsa va ta'lim berish jarayoni ham shu tarzda amalga oshirilsa o`quvchilarning bilim olish kursatgichini (sifati) yanada yuqoriga olib chiqish mumkin. Bu jarayonda o`qituvchi o`quvchi bilan yakka tartibda ko`proq shug'ullanish imkoniga ega bo`ladi. |
Цитата:
Hozirda, aynan kitob o'qilmay qo'ygani uchun ham, yoshlarning repetitorlarga borishlari kuchayib ketdi... aybni birovdan emas, o'zimizdan qidiraylik, azizlar!!! |
Цитата:
|
Цитата:
Albatta, Siz aytganingizdek, maxsus maktablar tashkil qilish kerak... Lekin u maktablar keng maktab o'quvchilar doirasini qamrab ololmaydi-da... Shuning uchun mavjud maktablarning o'qitish metodikasini tubdan ko'rib chiqib, kerakli o'zgartirishlar kiritish kerakdir, balki... |
Бу мавзу буйича фикр-мулохазаларда катнашаётган лойиха рахбарлари, репититорлар, методистлар, укитувчи ва укувчиларнинг фикрларни куллаб кувватлаган холда, бу мавзуда кутарилган муаммонинг сабабини дарсликларнинг саёзлиги, укитувчининг тажрибасизлиги, методистларнинг укитувчиларга ёрдамининг пастлиги, кириш имтихонларининг кийинлиги деб курсатишимиз мумкин. Албатта бу факторларнинг барчаси таълим жараёнига таъсир килади. Лекин репититорнинг узи хам кайсидир таълим муассасасида фаолият курсатади. Шу билан бирга методистларнинг хам мактабда уз урни бор. Бу мавзунинг асосий максади таълим жараёни яхши йулга куйилган таълим муассасасини оммалаштириш ёки сиз таниган репититор укитувчининг иш тажрибаларни педагогик оммага таништиришдан иборат. Якинда бутун вилоятлардан мактабни, лицей коллежни тугатган укувчиларимиз олийгохларга кириш учун пойтахтга йул оладилар. Улар таълим муассасасида олган билимларга ишонмасдан кучаларда ёпиштирилган шпалгалкаларга таяниб колмаслик учун кандай маслахат берган булардингиз.
|
Цитата:
Во-вторых, абитуриент должен быть психологически готов к экзаменам, и в этом должны способствовать учебные заведения, у нас в лицее уже в конце мая проводились апробации, т.е. приходил представитель ГТЦ и проводил сам так называемые "экзамены", мы решали тесты, и заполняли бланки, все как в экзаменах, после этого по-моему абитуриент будет чувствовать себя уверенно на экзаменах. и в конце надо быть просто уверенным в своих силах, не думать о том что кто нибудь уже купил места и т.д., знающий человек может поступит без каких-либо проблем. ИМХО |
Начиная с 2008 года, в Узбекистане абитуриенты будут сдавать вступительные экзамены в вуз по четырем предметам, сообщает узбекскоязычный сайт Newsuz.Com со ссылкой на информированные источники в Государственном центре тестирования.
По действующим до последнего времени правилам абитуриенты сдавали экзамены по трем школьным предметам. Например, поступающие на гуманитарные вузы держали экзамены по родному языку, истории и иностранных языков. По каждому предмету приходилось отвечать на тридцать шесть вопросов, правильные ответы оценивались в 3,1, 2,1 и 1,1 балла соответственно, в зависимости от того, какой предмет является профилирующим. По новым правилам, вводимым в 2008 году, в высших учебных заведениях страны абитуриенты будут проходить тестирование по четырем предметам. По первому предмету - профилирующему – верный ответ будет оцениваться в 3,1 балла, по второму и третьему – в 2,1 балла, по четвертому - в 1.1 балла. При этом общее количество вопросов осталось без изменений – сто восемь. Для поступающих на технические и естественнонаучные факультеты дополнительным предметом станет история, на медицинские – физика, а на гуманитарные - математика. По информации Newsuz.Com, в последнее время молодежь, выбрав себе будущую специальность, стала уделять внимание только тем школьным предметам, по которым придется сдавать вступительные экзамены в вуз, остальные же науки школьниками просто игнорируются. К примеру, ученики, избрав для поступления гуманитарные вузы, перестают заниматься точными науками, и наоборот - избравшие технические вузы ученики совершенно забрасывают уроки по литературе. По словам источника, введение четвертого предмета на экзаменах направлено на избавление учащихся от стремления к такой узкой специализации. - Введение четвертого предмета может усложнить подготовку сегодняшнего абитуриента к экзаменам, - считает практикующий репетитор Б.Зохидов. – Готовившийся до сих пор по трем предметам школьник просто не успеет освоить четвертый предмет на должном уровне. В Узбекистане тестирование в качестве вступительного экзамена в вуз было введено в 1992 году. Экзамены организует и проводит Государственный центр тестирования при Кабинете министров Республики Узбекистан. По данным источников, в прошлом году для поступления в вузы документы подали 345.200 абитуриентов. Из них заветные студенческие билеты получили 51.604 человека, из них 19.945 стали обучаться на бюджетном отделении, то есть бесплатно, а 31.659 - по контракту. В этом году вузы ожидают наплыв аналогичного количества абитуриентов. Согласно действующему положению, победители республиканских и международных олимпиад, которые проводили министерства высшего и среднего специального образования, народного образования, республиканский комитет по делам культуры и спорта, смогут поступить в вузы по избранным направлениям без экзаменов. Это касается и лауреатов государственной Премии имени Зульфии, которая присуждается за особые достижения в области литературы, культуры, искусства, науки и образования. Абитуриенты, прошедшие действительную военную службу и имеющие рекомендации военкоматов, могут рассчитывать, что к набранным ими баллам будут добавлены еще десять процентов от максимального количества баллов. «Военными» льготами можно воспользоваться при поступлении на любой факультет. Стоит отметить, что система высшего образования Узбекистана является одной из наиболее коррумпированных сфер. Ранее «Фергана.Ру» уже рассказывала о том, что задолго до начала вступительных экзаменов при институтах полулегально создаются специальные группы, где будущие абитуриенты приобретают навыки пользования ключами к тестам, которыми подпольные предприниматели обещают обеспечить «своих» абитуриентов рано утром в день проведения вступительного тестирования. Кроме того, в Узбекистане процесс проведения тестирования контролируется службой национальной безопасности (СНБ). По свидетельству одного из преподавателей наманганского текстильного института, пожелавшего устроить своего сына в институт, где он сам работает, ему пришлось договариваться не с руководством вуза, а с сотрудниками СНБ и давать им взятку для успешного прохождения его сыном тестов. Вопрос коррупции в вузах на протяжении многих лет остается актуальным. Приглашаем наших читателей поделиться своим мнением по этому поводу и опытом – своим или чужим – поступления в высшее учебное заведение, а со временем, по возможности, рассказать и о том, как прошли вступительные экзамены в этом году. |
Оффтоп: Цитата:
|
Мактабни тамомлагач, "Таълим тугрисида"ги Конунга мувофик эндиликда академик лицей ёки касб-хунар коллежида 3 йил тахсил олиш керак.
Мактаб ёки бошка укув юртидаги билимларнинг сифати паст булиши факатгина укувчи ёки укиутвчигша боглик эмас. Авваламбор ота-она каерга караяпти? Аксарият ота-оналар тирикчиликни уйлаб, фарзандларининг укиши билан иши йуцк - устиу бутун, корни тук булса булди. Бунинг устига янги инфотехнологиялар, компьютер уйинлари, интернет, DVD ва хоказо болаларнинг вактини жалб килиб, китоб укиш, машк килиш каби машгулотларга вакт колмаяпти. |
Hammani fikrini ma'qullagan holda, o'zimni fikrimni ham bayon etmoqchiman...
Birinchidan, hozirda maktabda bo'layotgan jarayonlardan ancha habarim bor chunki men o'zim o'tgan yili maktabni bitirdim. 9-10-11 sinfga kelib darslarni susayishi, o'qituvchilarni o'zi darslarga e'tibor bermay hatto darslarga kirmay qolishlari yoki honaga kirsa ham darsni o'tmay o'z ishini qilib o'tirishi juda ham ko'p kuzatildi, o'quvchilarga ham bu narsa albatta yoqib tushadi, oqibatda hech qaysi biri o'qituvchini darsga kirishi yoki darsini o'tishi kerakligini aytmaydi. E'tiborli jihati shundaki, kirish imtihonlaridagi aksariyat savollar 10-11 sinf darsliklaridan... Shu sababli meni fikrimcha maktab ta'limi hech qachon yetarli emas. Ikkinchidan, kirishi imtihonlari juda ham qiyinlashtirilib yuborilgan!!! maktabda darsliklarida o'tilmagan mavzular juda ham ko'p. Men "Ahborotnoma"dan Tarix savollarini ko'rganimda bunga amin bo'lganman. Savollar shunaqangi murakkabki, savolni bir ko'rishda uncha-muncha tarix o'qituvchilar ham javobini ayta olmaydi. Hatto ba'zi bir matematika savollarni maktabdagi eng kuchli matematik o'qituvchi ham bir urinishda yecha olmaganini o'zim guvohi bo'lganman. O'qituvchi yecha olmagan misolni o'quvchi qanday qilib yechsin? Shu sababdan repetitorga borishlikni man ma'qullayman. |
Имтихон масалаларида хам камчиликлар кўп... имтихонларни бошкача ташкил килиш керак... таълим жараёнидаги талаб ва вазифаларни мукаммаллаштириш керак... Ўрта мактабдаги ўкитувчи ўзи олий ўкув юртидаги ўрганган таълим методлари вакт ўтиши билан баъзи жойлари эскириб колади... Баъзи холис педагоглар вакти билан хам охонг яшайди... аммо аксари шу- шу котиб колган... Маъсулият йук... вакт ўтса бўлди кобилида иш килади... Менинг иккита фарзандим мактабга боришади, ўкитувчилар ремонтга ва шунга ўхшаш нарсаларга кўп пул йиғишади, аммо ўзлари ўргатаётган фан бўйича пул йиканларини эслай олмайман :) мисол учун кандайдир физик ёки кимёвий экперементлар учун, ёки экспонат, мисол учун билогиядан склет сотиб олиш учун... ёки катта хеч кимда йук глобус сотиб олиш ва хк...
|
Цитата:
|
ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади
|
Цитата:
Xo'sh, 11 yildan ko'p o'qishsa nimaga erishishadi? Qancha o'qishligi kerak unda? O'zi 9 yilni qoyillatib o'qib, tugatishmayaptiku, undan ko'proq yillarni laqillab, bekorga o'tkazganidan nima foyda? 9-sinfdan keyingi 3 yillik ta'limda ham deyarli hech qaysisi o'qimaydi... |
Цитата:
Qaysi ma'noda ajoyib? O'qituvchilarning bu kabi narsalarga pul yeg'ishlari, hattoki ayrim maktablarda ota-onalar majlisi chaqirilib ko'riladigan masala faqat mablag' masalasi ekanligi va juda ko'p maktablarda umuman foydasi yo'q bo'lsa ham, binolar eskirib ketganidan remont qilingani ko'rinmasa ham har yili bitta uyni kapital ta'mirlashga ketadigan pulni yeg'ib olishlari bor gap-ku! Lekin o'shalar o'zlarining fanlari uchun rostanam pul yeg'ishmaydi. |
Aslida Oliy o'quv yurtiga kirish uchun maktab,kollej yoki litseyda o'rganilgan bilim talab etiladi. Repetitorlik- bu abituriyentning vaqtida olmagan bilimini qayta tiklashga va uni OO'Yga kirishiga yordamlashishga qaratilgan xususiy biznesdir. Repetitor qo'lida tahsil olgan o'quvchi bir necha fan doirasida cheklanib qoladi,ko'p vaqtini yodlash bilan o'tkazadi,unda fikrlash,tahlil qilish qobiliyati yaxshi rivojlanmaydi.Buning uchun 11-sinfni a'lo bahoga tugatib o'qishga kirgan talaba bilan 2-3 yil davomida repetitorda tayyorlanib o'qishga kirgan talabani taqqoslash kifoya.
|
ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади дейиш хато...
Аслида савод чикариш учун 7-8 синф етади... кейинчалик илм сохаси ёки шунга ўхшаш сохаларда келажакда бир касб эгаси бўлмокчи бўлса улар ўзлари ихтиёр килган холларда ўкишларини давом этирсалар яхши бўлади... Келажакда фойдаси бўлмайдиганларга таълим бериб маблағ ва вактларни исроф килгандан кўра, шунга кетадиган маблағ ва вақтларни иктидорли ўқувиларга сарф килинишга йўналтирилса... эффект кўпрок бўлади... |
Бугунги кунда олий укув юртига кириш учун мактаб таълими етарли булади, деб уйламайман.
Сабаби, 1 августда тест синовларида кузатувчи сифатида катнашиб бу нарсага амин булдим. Укувчи билиши керак булган ДТС асосидаги билим, куникма ва малакалардан ташкари яна кушимча адабиётлардан хам бохабар булиши керак экан. Кушимча адабиётларни мутолаа килмаган укувчининг тест саволларига жавоб бериши амри махол эди. |
Кўтарилган мавзу(савол)га икки хил жавобим бор: ХА ва ЙУК.
Нима учун "ХА"? Олий ўқув юртларига кириш учун тест саволларининг ўртача 10 фоизи мактаб дарсликларидан ташқаридан қўйилади. Лекин бу мактаб таълими ўқишга кириш учун етарли дегани эмас. Ўқишга кириш учун ғеч қаерда маълум чегара балл белгилаб қўйилмаган. Ўша четдан тушган 10 фоизлик саволларга жавоб топмасдан туриб ҳам ўқишга кириш мумкин. Бу менинг тажрибамдан ўтган. Университетга ҳеч қандай репититорсиз, мактаб дарсликлари асосида ўқишга кирганман. Албатта, бир уринишда эмас, керакли фанларнинг 4 синфдан тортиб, 11 синфгача бўлган дарсликларини индивидуал тарзда қайтадан ўқиб чиққандан сўнг ўқишга кирганман. Бу ҳолат бир томондан ХА дейишимга, иккинчи томондан ЙУК дейишимга сабаб. Мактабда яхши ўқимаслик ва ўқитилмаслик оқибатида шундай вазият юзага келган. Лекин... Ушбу лекин юқорида ХА деб берилган жавобни ЙУКка чиқарадиган яна бир асосий омиллардан бири. Бу - ўқишга "гаплашиб" кириш. Манашу нарса ҳам мактаб дарслигини яхши ўқиган тақдирда ҳам ўқишга кира олмаслик учун сабаб бўлиши мумкин. Айтайлик, бир курсга 50 киши кириши керак, шундан 30таси "гаплашилганлик" эвазига талаба бўлди, қолган 20таси билими эвазига ўқишга кирди. Ўтиш баллари ҳам ўша 30танинг ҳисобига 160 эмас, 200 бўлади. Бундай вазиятда табиийки, мактаб таълими 100 фоиз талаб даражасида ўқитилганда ҳам фойда бермай қолиши мумкин. Лекин ҳаққоний ҳолатда (соққасиз) мактаб таълими билан ўқишга кириш хам мумкин (ўша 160 балл билан). Хуллас, бунинг сабаблари кўп... |
Гап шундаки, олий укув юртига кириш учун мактаб дарслигининг узинигина укиш камлик килмокда.
Тугри укувчи мустакил укиб, репетиторсиз хам олий укув юртига кира олади. Бунинг учун унда укиш учун кунт даркор ва уз устида доимий равишда билимини ошириб бориши лозим. 1996-1998 йилда тузилган тест саволлари мураккаблиги жихатидан анча-мунча фарк килади. Аввал чиккан тестлардаги саволлар содда, кейинги йиллари чикаётганлари эса анча мураккаб. Биргина 2007 йилдаги саволлар китобини укиб куриб, узимда хам мутахассис сифатида иккиланиш пайдо булди. Одам фаннинг ички мазмун-мохиятини билмай туриб саволларга жавоб бера олмайди. Бунинг учун мантикий фикр юритиш хам керак. Чунки айнан тугри жавобга ухшаш жавоблар иккитага ухшайди -чалкаштирувчи жавоблар куп. Унинг ичидан энг тугрисини белгиламок даркор. |
Умуман олганда биздаг таълим тизимини масалан қуйидаги тарзда янгилаш мумкин:
1. Умумий 6 ёки 7 йиллики бошланғич таълим. 2. Умумий 3 ёки 4 йиллик ўрта махсус касб ва хунар таълими (Барча учун). Шунда колледж ва лицейлар бир тизимда ва бир хали таълим беради. 3. Барча хохловчилар учун олий таълим. Биласизми менимча 4 йил касб ва хунарни ўргангач хамма хам ўзини олий таълимга урмайди. Кўпчилик қўлидаги муқим хунар билан мехнат фаолиятни бошлайди. Энг билимга чанқоқлар эса ё гуманитар, ё техник олий таълим олиш ниятини ўз ўрганган касбидан келиб чиқиб чуқурроқ тушуниб ета олади. Шу тариқа "дипломли билмасвой"лар камаяди. Бугуниги кундаги тизим эса бизни аста секин жохиллик жари ёқасига олиб кетаяпти. |
Meni fikrimcha bu savol xozirgi kunda jamiyatimiz oldida turgan eng dolzarb masalalardan biri bo'lib qolmoqda.Maktab bitiruvchisi uchun repetitor muhim ahamiyatga ega,chunki u oquvchini ma'lum yo'nalish bo'yihca tayyorlaydi.Binobarin hamma o'quvchi ham darsni bir xil qabul qilish oqbiliyatiga ega emas.Shu jumladan barha o'qituvchilarning malakasini ham birdek a'lo darajada deb bo'lmaydi.
|
Биз укишга кирган йилимиз (1999 й.) репититорсиз кирса буларди. Хозир билмадим. Бир дустимнинг укаси 179,5 балл билан контрактгаям киролмаганига (ТАТУга) нима дейсиз :) 88 балл олганлар имтиёз билан (армия) уша факультетга контракт буйича кирганигачи?
|
Mening fikrimcha etarli emas. Chunki, bugungi kunda maktab programmasiga kiritilgan mavzularning aksariyati murakkab tilda yozilgan bo'lib, uning ma'nosini anglash uchun o'quvchi o'z-o'zidan qo'shimcha darslarga qatnashga ehtiyoj sezadi. Undan tashqari, maktab darsliklarida mumtoz adabiyotimiz vakillari haqida ko'p ma'lumotga ega bo'lishimiz mumkin, biroq jahonning shox asarlarini yaratgan Balzak, Gyugo, Stendal kabi yuzlab adiblar ijodidan xabardor bo'lish uchun qo'shimcha ma'lumotlarga murojaat qilish kerak bo'ladi.
|
| Текущее время: 02:34. Часовой пояс GMT +5. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод:
OOO «Единый интегратор UZINFOCOM»