uForum.uz

uForum.uz (https://uforum.uz/index.php)
-   Школы (https://uforum.uz/forumdisplay.php?f=409)
-   -   Олий укув юртларига кириш учун мактаб таълими етади деб хисоблайсизми? (https://uforum.uz/showthread.php?t=4963)

Umarbek Allamov 03.05.2008 18:43

Олий укув юртларига кириш учун мактаб таълими етади деб хисоблайсизми?
 
Мана республикамиз таълим муасасаларида 2007-2008 укиш йили хам якунланиб, битирувчилар олийгохларга йул олиш арафасида.
Сизнинг фикрингизча укувчилар мактаб таълимидан ташкари репетиторлар таълимидан утиш зарурми.
Форумда олийгохлардаги укув жараени, талабаларнинг укишга булган эътибори, имтихонлар (ва х.к) буйича жуда куп фикр-мулохазалар булаяпди. Буларнинг бари укувчиларимизнинг таълим олган мактаби, лицейи ва коллежларга бориб такалмасмикан.
Демак, укувчиларга кушимча репетитор таълим бериш керакми ёки нуфузли таълим муассасаларнинг тажрибаларини оммалаштириш зарур деб хисоблайсизми.
Шу уринда хозирда кенг таркалаетган репетиторлар фаолиятига, сиз таниган, билган таълим муассасаларнинг фаолиятига уз фикрингизни билдирсангиз.
Барча билдирилган фикр-мулохазалар учун олдиндан рахмат.

Akbarova Mehribonu 03.05.2008 22:13

Hozirgi kunda maktabda berilayotgan ta'lim bilan hchn qachon oliy o'quv yurtiga kirilmaydi, chunki maktabda u darajada yetarli bilim berilmaydi. chunki maktabda kamida 40 taga yaqin o'quvchi o'qiydi ularni har biri bilan ishlasga o'qituvchini vaqti yetmaydi. agar yaxshi bilim beruvchi va qattiq qo'l o'qituvchi bo'lsagina bunday imkoniyat bo'ladi. bunday o'qituvchilar esa juda kam. Axir oldingi paytlarda ota-onalarimiz maktab bilimi bilan universitetlarga kirishgan-ku.

Shuxrat Sulaymonov 05.05.2008 15:28

Цитата:

Сообщение от Akbarova Mehribonu (Сообщение 96956)
Hozirgi kunda maktabda berilayotgan ta'lim bilan hchn qachon oliy o'quv yurtiga kirilmaydi, chunki maktabda u darajada yetarli bilim berilmaydi.

Сабаби, мактаб таълими заифлашганидами эмас, аксинча олийгохга кабул имтихонларининг хаддан ташкари кийинлаштирилганида!!! Тестлар шу кадар мураккаб-ки, баъзида биз хам бир укишда еча олмаймиз. Баъзи тестларнинг жавобини топиш учун 2-3 кун изланган пайтларим булган.

Shomurodov Shohruh 05.05.2008 15:50

Уважаемый Шухрат Сулаймонов, я поддерживаю ваше мнение, сейчас школьные учебники не могут давать достаточно знаний для решения тестов, я сам был удивлен, когда после школы поступил в лицей, и в первые увидел вопросы вестников, мои знания просто напросто были никчемные (хотя в школе нам давали относительно хорошее знания).

Оффтоп:
Особенное уважение вашей школе, на сегодняшный день вы являетесь по истине кузницей математиков, хотелось бы побольше видеть такие заведения

Feruza Husnitdinova 06.05.2008 11:39

Олий укув юртларига кириш учун мактаб таълими етмайди деб уйлайман. Факат хозирги кунда эмас, хар доим шундай булган. Бу масалада олий укув юртига кириш якинлашганда эмас, анча олдинрок харакат бошлаш керак. Маълум йуналиш буйича билимларини ошириб бориши лозим(Самообразование). Кимдирга репититор зарур булиши мумкин. Нима булган такдирда хам кур курона ёдлашга каршиман. Хар бир билимни мазмун мохиятини урганган холда кабул килиш бутун умрга етади.
Хар бир даврнинг узига хос муаммолари бор. Уларни енгишга урганиш керак, билимни уз устида ишлаш оркали олиш мумкин.

Masud Mahsudov 06.05.2008 12:27

Цитата:

Сообщение от xshom (Сообщение 97280)
Уважаемый Шухрат Сулаймонов, я поддерживаю ваше мнение, сейчас школьные учебники не могут давать достаточно знаний для решения тестов, я сам был удивлен, когда после школы поступил в лицей, и в первые увидел вопросы вестников, мои знания просто напросто были никчемные (хотя в школе нам давали относительно хорошее знания).

Maktab darsliklar haqidagi gapingizda jon bordir, balki... lekin fikrimcha, hozirgi kunda maktablardagi o'quvchilarning bilimi pastligi - bu, aksar hollarda, bahoning nisbatan qo'yilishida... Ya'ni sinfda nisbatan yahshi bilgan o'quvchini etalon sifatida olishadi-da, o'shanga a'lo baho qo'yib qolganlarga o'sha o'quvchiga nisbatan bilimiga baho qo'yishadi... Ko'ribsizki, aslida bilimi 3 yoki 4 ga loyiq bo'lgan o'quvchi sinfda "a'lochi" nomini oladi-da, o'zini bilag'on hisoblaydi... va... o'qishga befarqroq qaray boshlaydi... Pirovardida, ko'zlangan maqsdaga erisha olishmaydi...:-(

Akhmad Kodirov 07.05.2008 14:20

Albatta, mavzu o`rinli. Hozirgi kunda maktab, akademik litsey hamda kollejlarda o`qiyotgan har bir talaba, Oliy o`quv yurtlariga kirishni o`z oldiga maqsad qilgan. Shu maqsadini amalga oshirish uchun kurashadi. Shu bilan bir qatorda albatta, repetitorga boradi. Chunki u o`qishga kirish kerak.
Repetitorlar faoliyati alohida-alohida yakka tartibda bilim olish imkonini beradi. Bu esa bilim sifatini oshiradi. Maktab, akademik litsey hamda kollejlarning ta'lim jarayonida ham kichik (o`quvchilar soni kam bo`lgan) guruhlar tashkil etilsa va ta'lim berish jarayoni ham shu tarzda amalga oshirilsa o`quvchilarning bilim olish kursatgichini (sifati) yanada yuqoriga olib chiqish mumkin. Bu jarayonda o`qituvchi o`quvchi bilan yakka tartibda ko`proq shug'ullanish imkoniga ega bo`ladi.

Masud Mahsudov 07.05.2008 17:20

Цитата:

Сообщение от Akhmad Kodirov (Сообщение 97819)
Albatta, mavzu o`rinli. Hozirgi kunda maktab, akademik litsey hamda kollejlarda o`qiyotgan har bir talaba, Oliy o`quv yurtlariga kirishni o`z oldiga maqsad qilgan. Shu maqsadini amalga oshirish uchun kurashadi. Shu bilan bir qatorda albatta, repetitorga boradi. Chunki u o`qishga kirish kerak.
Repetitorlar faoliyati alohida-alohida yakka tartibda bilim olish imkonini beradi. Bu esa bilim sifatini oshiradi. Maktab, akademik litsey hamda kollejlarning ta'lim jarayonida ham kichik (o`quvchilar soni kam bo`lgan) guruhlar tashkil etilsa va ta'lim berish jarayoni ham shu tarzda amalga oshirilsa o`quvchilarning bilim olish kursatgichini (sifati) yanada yuqoriga olib chiqish mumkin. Bu jarayonda o`qituvchi o`quvchi bilan yakka tartibda ko`proq shug'ullanish imkoniga ega bo`ladi.

Kechirasiz-ku, lekin o'quvchi maktab kursini to'liq o'zlashtira olsa, hech qanaqa individual dars o'tishning hojati qolmaydi... Vaqtida davolanmagan yara (olinmagan bilim) keyinchalik gazaklab, tanaga azob beradi (tabiiyki, cho'ntakka ham azob beradi...shuningdek, 1 yil ichida 5 yil o'qilmagan bilimlarni o'qishga majbur bo'ladi... natijada, o'quvchiga oshiqcha nagruzka bo'aldi... bu uning kelajagida o'zining "foydasi" ni ko'rsatmay qolmaydi).... Hamma narsaning ham o'z vaqtida bo'lgani yahshi... 11 sinfdagi o'quvchi oddiy kasrlarni ko'paytirishni o'rgansa, yoki N'yutonning qonunlarini o'rgansa, buni uyat deb bilaman... 11 sinf o'quvchisi "O'tgan kunlar" va "Ikki eshik orasi" ni o'qimagan bo'lsa, buni ayb sanayman... (IMHO)...
Hozirda, aynan kitob o'qilmay qo'ygani uchun ham, yoshlarning repetitorlarga borishlari kuchayib ketdi... aybni birovdan emas, o'zimizdan qidiraylik, azizlar!!!

Shomurodov Shohruh 07.05.2008 21:00

Цитата:

Сообщение от Masud Mahsudov (Сообщение 97894)
Цитата:

Сообщение от Akhmad Kodirov (Сообщение 97819)
Albatta, mavzu o`rinli. Hozirgi kunda maktab, akademik litsey hamda kollejlarda o`qiyotgan har bir talaba, Oliy o`quv yurtlariga kirishni o`z oldiga maqsad qilgan. Shu maqsadini amalga oshirish uchun kurashadi. Shu bilan bir qatorda albatta, repetitorga boradi. Chunki u o`qishga kirish kerak.
Repetitorlar faoliyati alohida-alohida yakka tartibda bilim olish imkonini beradi. Bu esa bilim sifatini oshiradi. Maktab, akademik litsey hamda kollejlarning ta'lim jarayonida ham kichik (o`quvchilar soni kam bo`lgan) guruhlar tashkil etilsa va ta'lim berish jarayoni ham shu tarzda amalga oshirilsa o`quvchilarning bilim olish kursatgichini (sifati) yanada yuqoriga olib chiqish mumkin. Bu jarayonda o`qituvchi o`quvchi bilan yakka tartibda ko`proq shug'ullanish imkoniga ega bo`ladi.

Kechirasiz-ku, lekin o'quvchi maktab kursini to'liq o'zlashtira olsa, hech qanaqa individual dars o'tishning hojati qolmaydi... Vaqtida davolanmagan yara (olinmagan bilim) keyinchalik gazaklab, tanaga azob beradi (tabiiyki, cho'ntakka ham azob beradi...shuningdek, 1 yil ichida 5 yil o'qilmagan bilimlarni o'qishga majbur bo'ladi... natijada, o'quvchiga oshiqcha nagruzka bo'aldi... bu uning kelajagida o'zining "foydasi" ni ko'rsatmay qolmaydi).... Hamma narsaning ham o'z vaqtida bo'lgani yahshi... 11 sinfdagi o'quvchi oddiy kasrlarni ko'paytirishni o'rgansa, yoki N'yutonning qonunlarini o'rgansa, buni uyat deb bilaman... 11 sinf o'quvchisi "O'tgan kunlar" va "Ikki eshik orasi" ni o'qimagan bo'lsa, buni ayb sanayman... (IMHO)...
Hozirda, aynan kitob o'qilmay qo'ygani uchun ham, yoshlarning repetitorlarga borishlari kuchayib ketdi... aybni birovdan emas, o'zimizdan qidiraylik, azizlar!!!

да все ваши претензии к ученикам правильны, но не все же ученики сейчас оболтусы, есть и интеллектуальные и очень даже успевающие. Но и они сейчас без доп. уроков не могут себя чувствовать комфортно, помоему почти 99 проц. всех абитуриентов готовились дополнительно, точную статистику незнаю, если не прав поправьте пжл. Может дело не только в кругозоре сегодняшних учеников, а и в методики обучения, учебники надо усложнять, надо поднимать уровень образования сегодняшних школ. Я сам сторонник спец. школ, таких как в Каракуле Бухарской области, надо же готовить не только специалистов широкого профиля, но и профессионалов в своей узкой области, баланс нужен, господа(ИМХО).

Masud Mahsudov 08.05.2008 10:46

Цитата:

Сообщение от xshom (Сообщение 97950)

да все ваши претензии к ученикам правильны, но не все же ученики сейчас оболтусы, есть и интеллектуальные и очень даже успевающие. Но и они сейчас без доп. уроков не могут себя чувствовать комфортно, помоему почти 99 проц. всех абитуриентов готовились дополнительно, точную статистику незнаю, если не прав поправьте пжл. Может дело не только в кругозоре сегодняшних учеников, а и в методики обучения, учебники надо усложнять, надо поднимать уровень образования сегодняшних школ. Я сам сторонник спец. школ, таких как в Каракуле Бухарской области, надо же готовить не только специалистов широкого профиля, но и профессионалов в своей узкой области, баланс нужен, господа(ИМХО).

Aha, gapingizda jon bor... o'qitish uslubiyati ancha sustlashib ketgan... Lekin o'quvchilarning harakatchan, bilimga chanqoq degan so'zingizga qo'shila olmayman... Fikrimcha, ular hozirda darslardan ko'ra ko'proq kompyuter o'yinlari va telefonlarga qiziqishlarini, vaqtini va e'tiborini sarflayotgandek... Bilimlarni chuqur o'rganishga ishtiyoq yo'qoilb borayotgandek huddi... Badiiy, ilmiy adabiyotlarni o'qish o'rniga qandaydir strategik o'yinlarni o'ynash bilan ovora... Yaratuvchanlik (Kreativnost') hissi kamaygan... Bunga, kattalar, ota-onalar, o'qituvchilar ham ma'lum darajada yo'l qo'yib berishmoqda...
Albatta, Siz aytganingizdek, maxsus maktablar tashkil qilish kerak... Lekin u maktablar keng maktab o'quvchilar doirasini qamrab ololmaydi-da... Shuning uchun mavjud maktablarning o'qitish metodikasini tubdan ko'rib chiqib, kerakli o'zgartirishlar kiritish kerakdir, balki...

Umarbek Allamov 15.05.2008 15:08

Бу мавзу буйича фикр-мулохазаларда катнашаётган лойиха рахбарлари, репититорлар, методистлар, укитувчи ва укувчиларнинг фикрларни куллаб кувватлаган холда, бу мавзуда кутарилган муаммонинг сабабини дарсликларнинг саёзлиги, укитувчининг тажрибасизлиги, методистларнинг укитувчиларга ёрдамининг пастлиги, кириш имтихонларининг кийинлиги деб курсатишимиз мумкин. Албатта бу факторларнинг барчаси таълим жараёнига таъсир килади. Лекин репититорнинг узи хам кайсидир таълим муассасасида фаолият курсатади. Шу билан бирга методистларнинг хам мактабда уз урни бор. Бу мавзунинг асосий максади таълим жараёни яхши йулга куйилган таълим муассасасини оммалаштириш ёки сиз таниган репититор укитувчининг иш тажрибаларни педагогик оммага таништиришдан иборат. Якинда бутун вилоятлардан мактабни, лицей коллежни тугатган укувчиларимиз олийгохларга кириш учун пойтахтга йул оладилар. Улар таълим муассасасида олган билимларга ишонмасдан кучаларда ёпиштирилган шпалгалкаларга таяниб колмаслик учун кандай маслахат берган булардингиз.

Shomurodov Shohruh 15.05.2008 23:11

Цитата:

Сообщение от Umarbek Allamov (Сообщение 100659)
Бу мавзу буйича фикр-мулохазаларда катнашаётган лойиха рахбарлари, репититорлар, методистлар, укитувчи ва укувчиларнинг фикрларни куллаб кувватлаган холда, бу мавзуда кутарилган муаммонинг сабабини дарсликларнинг саёзлиги, укитувчининг тажрибасизлиги, методистларнинг укитувчиларга ёрдамининг пастлиги, кириш имтихонларининг кийинлиги деб курсатишимиз мумкин. Албатта бу факторларнинг барчаси таълим жараёнига таъсир килади. Лекин репититорнинг узи хам кайсидир таълим муассасасида фаолият курсатади. Шу билан бирга методистларнинг хам мактабда уз урни бор. Бу мавзунинг асосий максади таълим жараёни яхши йулга куйилган таълим муассасасини оммалаштириш ёки сиз таниган репититор укитувчининг иш тажрибаларни педагогик оммага таништиришдан иборат. Якинда бутун вилоятлардан мактабни, лицей коллежни тугатган укувчиларимиз олийгохларга кириш учун пойтахтга йул оладилар. Улар таълим муассасасида олган билимларга ишонмасдан кучаларда ёпиштирилган шпалгалкаларга таяниб колмаслик учун кандай маслахат берган булардингиз.

Во-первых, каждый абитуриент должен четко знать свои цели, и должен иметь понятие куда идет, какие там проходные балы, т.е. он должен прикинуть свои силы, может ли поступит в тот или иной вуз, я думаю нецелесообразно идти по принципу может пройду...
Во-вторых, абитуриент должен быть психологически готов к экзаменам, и в этом должны способствовать учебные заведения, у нас в лицее уже в конце мая проводились апробации, т.е. приходил представитель ГТЦ и проводил сам так называемые "экзамены", мы решали тесты, и заполняли бланки, все как в экзаменах, после этого по-моему абитуриент будет чувствовать себя уверенно на экзаменах.
и в конце надо быть просто уверенным в своих силах, не думать о том что кто нибудь уже купил места и т.д., знающий человек может поступит без каких-либо проблем. ИМХО

Aziza 16.05.2008 01:25

Начиная с 2008 года, в Узбекистане абитуриенты будут сдавать вступительные экзамены в вуз по четырем предметам, сообщает узбекскоязычный сайт Newsuz.Com со ссылкой на информированные источники в Государственном центре тестирования.

По действующим до последнего времени правилам абитуриенты сдавали экзамены по трем школьным предметам. Например, поступающие на гуманитарные вузы держали экзамены по родному языку, истории и иностранных языков. По каждому предмету приходилось отвечать на тридцать шесть вопросов, правильные ответы оценивались в 3,1, 2,1 и 1,1 балла соответственно, в зависимости от того, какой предмет является профилирующим.

По новым правилам, вводимым в 2008 году, в высших учебных заведениях страны абитуриенты будут проходить тестирование по четырем предметам. По первому предмету - профилирующему – верный ответ будет оцениваться в 3,1 балла, по второму и третьему – в 2,1 балла, по четвертому - в 1.1 балла. При этом общее количество вопросов осталось без изменений – сто восемь.

Для поступающих на технические и естественнонаучные факультеты дополнительным предметом станет история, на медицинские – физика, а на гуманитарные - математика.

По информации Newsuz.Com, в последнее время молодежь, выбрав себе будущую специальность, стала уделять внимание только тем школьным предметам, по которым придется сдавать вступительные экзамены в вуз, остальные же науки школьниками просто игнорируются. К примеру, ученики, избрав для поступления гуманитарные вузы, перестают заниматься точными науками, и наоборот - избравшие технические вузы ученики совершенно забрасывают уроки по литературе. По словам источника, введение четвертого предмета на экзаменах направлено на избавление учащихся от стремления к такой узкой специализации.

- Введение четвертого предмета может усложнить подготовку сегодняшнего абитуриента к экзаменам, - считает практикующий репетитор Б.Зохидов. – Готовившийся до сих пор по трем предметам школьник просто не успеет освоить четвертый предмет на должном уровне.

В Узбекистане тестирование в качестве вступительного экзамена в вуз было введено в 1992 году. Экзамены организует и проводит Государственный центр тестирования при Кабинете министров Республики Узбекистан.

По данным источников, в прошлом году для поступления в вузы документы подали 345.200 абитуриентов. Из них заветные студенческие билеты получили 51.604 человека, из них 19.945 стали обучаться на бюджетном отделении, то есть бесплатно, а 31.659 - по контракту. В этом году вузы ожидают наплыв аналогичного количества абитуриентов.

Согласно действующему положению, победители республиканских и международных олимпиад, которые проводили министерства высшего и среднего специального образования, народного образования, республиканский комитет по делам культуры и спорта, смогут поступить в вузы по избранным направлениям без экзаменов. Это касается и лауреатов государственной Премии имени Зульфии, которая присуждается за особые достижения в области литературы, культуры, искусства, науки и образования.

Абитуриенты, прошедшие действительную военную службу и имеющие рекомендации военкоматов, могут рассчитывать, что к набранным ими баллам будут добавлены еще десять процентов от максимального количества баллов. «Военными» льготами можно воспользоваться при поступлении на любой факультет.

Стоит отметить, что система высшего образования Узбекистана является одной из наиболее коррумпированных сфер. Ранее «Фергана.Ру» уже рассказывала о том, что задолго до начала вступительных экзаменов при институтах полулегально создаются специальные группы, где будущие абитуриенты приобретают навыки пользования ключами к тестам, которыми подпольные предприниматели обещают обеспечить «своих» абитуриентов рано утром в день проведения вступительного тестирования.

Кроме того, в Узбекистане процесс проведения тестирования контролируется службой национальной безопасности (СНБ). По свидетельству одного из преподавателей наманганского текстильного института, пожелавшего устроить своего сына в институт, где он сам работает, ему пришлось договариваться не с руководством вуза, а с сотрудниками СНБ и давать им взятку для успешного прохождения его сыном тестов.

Вопрос коррупции в вузах на протяжении многих лет остается актуальным. Приглашаем наших читателей поделиться своим мнением по этому поводу и опытом – своим или чужим – поступления в высшее учебное заведение, а со временем, по возможности, рассказать и о том, как прошли вступительные экзамены в этом году.

Shomurodov Shohruh 17.05.2008 16:11

Оффтоп:
Цитата:

Сообщение от Aziza (Сообщение 100911)
Начиная с 2008 года...

Извините, но можно было просто дать ссылку с описанием, эту статью многие могли уже прочесть...

Kadambay Saytov 30.05.2008 16:11

Мактабни тамомлагач, "Таълим тугрисида"ги Конунга мувофик эндиликда академик лицей ёки касб-хунар коллежида 3 йил тахсил олиш керак.
Мактаб ёки бошка укув юртидаги билимларнинг сифати паст булиши факатгина укувчи ёки укиутвчигша боглик эмас. Авваламбор ота-она каерга караяпти? Аксарият ота-оналар тирикчиликни уйлаб, фарзандларининг укиши билан иши йуцк - устиу бутун, корни тук булса булди. Бунинг устига янги инфотехнологиялар, компьютер уйинлари, интернет, DVD ва хоказо болаларнинг вактини жалб килиб, китоб укиш, машк килиш каби машгулотларга вакт колмаяпти.

Naimjon 05.07.2008 13:32

Hammani fikrini ma'qullagan holda, o'zimni fikrimni ham bayon etmoqchiman...
Birinchidan, hozirda maktabda bo'layotgan jarayonlardan ancha habarim bor chunki men o'zim o'tgan yili maktabni bitirdim. 9-10-11 sinfga kelib darslarni susayishi, o'qituvchilarni o'zi darslarga e'tibor bermay hatto darslarga kirmay qolishlari yoki honaga kirsa ham darsni o'tmay o'z ishini qilib o'tirishi juda ham ko'p kuzatildi, o'quvchilarga ham bu narsa albatta yoqib tushadi, oqibatda hech qaysi biri o'qituvchini darsga kirishi yoki darsini o'tishi kerakligini aytmaydi. E'tiborli jihati shundaki, kirish imtihonlaridagi aksariyat savollar 10-11 sinf darsliklaridan... Shu sababli meni fikrimcha maktab ta'limi hech qachon yetarli emas.

Ikkinchidan, kirishi imtihonlari juda ham qiyinlashtirilib yuborilgan!!! maktabda darsliklarida o'tilmagan mavzular juda ham ko'p. Men "Ahborotnoma"dan Tarix savollarini ko'rganimda bunga amin bo'lganman. Savollar shunaqangi murakkabki, savolni bir ko'rishda uncha-muncha tarix o'qituvchilar ham javobini ayta olmaydi. Hatto ba'zi bir matematika savollarni maktabdagi eng kuchli matematik o'qituvchi ham bir urinishda yecha olmaganini o'zim guvohi bo'lganman. O'qituvchi yecha olmagan misolni o'quvchi qanday qilib yechsin? Shu sababdan repetitorga borishlikni man ma'qullayman.

AbuMuslim 07.07.2008 03:17

Имтихон масалаларида хам камчиликлар кўп... имтихонларни бошкача ташкил килиш керак... таълим жараёнидаги талаб ва вазифаларни мукаммаллаштириш керак... Ўрта мактабдаги ўкитувчи ўзи олий ўкув юртидаги ўрганган таълим методлари вакт ўтиши билан баъзи жойлари эскириб колади... Баъзи холис педагоглар вакти билан хам охонг яшайди... аммо аксари шу- шу котиб колган... Маъсулият йук... вакт ўтса бўлди кобилида иш килади... Менинг иккита фарзандим мактабга боришади, ўкитувчилар ремонтга ва шунга ўхшаш нарсаларга кўп пул йиғишади, аммо ўзлари ўргатаётган фан бўйича пул йиканларини эслай олмайман :) мисол учун кандайдир физик ёки кимёвий экперементлар учун, ёки экспонат, мисол учун билогиядан склет сотиб олиш учун... ёки катта хеч кимда йук глобус сотиб олиш ва хк...

olimbek 07.07.2008 08:08

Цитата:

Сообщение от AbuMuslim (Сообщение 117445)
Менинг иккита фарзандим мактабга боришади, ўкитувчилар ремонтга ва шунга ўхшаш нарсаларга кўп пул йиғишади, аммо ўзлари ўргатаётган фан бўйича пул йиканларини эслай олмайман

Уша мактаб қаерда эканлигини айтиб юбора олмайсизми? Жуда ажойиб экан

Samariddin 21.07.2008 15:17

ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади

Aziza Abdunabiyeva 23.07.2008 00:17

Цитата:

Сообщение от Samariddin (Сообщение 121550)
ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади


Xo'sh, 11 yildan ko'p o'qishsa nimaga erishishadi? Qancha o'qishligi kerak unda? O'zi 9 yilni qoyillatib o'qib, tugatishmayaptiku, undan ko'proq yillarni laqillab, bekorga o'tkazganidan nima foyda? 9-sinfdan keyingi 3 yillik ta'limda ham deyarli hech qaysisi o'qimaydi...

Aziza Abdunabiyeva 23.07.2008 00:30

Цитата:

Сообщение от olimbek (Сообщение 117449)
Цитата:

Сообщение от AbuMuslim (Сообщение 117445)
Менинг иккита фарзандим мактабга боришади, ўкитувчилар ремонтга ва шунга ўхшаш нарсаларга кўп пул йиғишади, аммо ўзлари ўргатаётган фан бўйича пул йиканларини эслай олмайман

Уша мактаб қаерда эканлигини айтиб юбора олмайсизми? Жуда ажойиб экан


Qaysi ma'noda ajoyib? O'qituvchilarning bu kabi narsalarga pul yeg'ishlari, hattoki ayrim maktablarda ota-onalar majlisi chaqirilib ko'riladigan masala faqat mablag' masalasi ekanligi va juda ko'p maktablarda umuman foydasi yo'q bo'lsa ham, binolar eskirib ketganidan remont qilingani ko'rinmasa ham har yili bitta uyni kapital ta'mirlashga ketadigan pulni yeg'ib olishlari bor gap-ku! Lekin o'shalar o'zlarining fanlari uchun rostanam pul yeg'ishmaydi.

Samariddin 02.08.2008 12:25

Aslida Oliy o'quv yurtiga kirish uchun maktab,kollej yoki litseyda o'rganilgan bilim talab etiladi. Repetitorlik- bu abituriyentning vaqtida olmagan bilimini qayta tiklashga va uni OO'Yga kirishiga yordamlashishga qaratilgan xususiy biznesdir. Repetitor qo'lida tahsil olgan o'quvchi bir necha fan doirasida cheklanib qoladi,ko'p vaqtini yodlash bilan o'tkazadi,unda fikrlash,tahlil qilish qobiliyati yaxshi rivojlanmaydi.Buning uchun 11-sinfni a'lo bahoga tugatib o'qishga kirgan talaba bilan 2-3 yil davomida repetitorda tayyorlanib o'qishga kirgan talabani taqqoslash kifoya.

AbuMuslim 02.08.2008 13:01

ХХI аср ёшларига 11 йил камлик килади дейиш хато...

Аслида савод чикариш учун 7-8 синф етади... кейинчалик илм сохаси ёки шунга ўхшаш сохаларда келажакда бир касб эгаси бўлмокчи бўлса улар ўзлари ихтиёр килган холларда ўкишларини давом этирсалар яхши бўлади... Келажакда фойдаси бўлмайдиганларга таълим бериб маблағ ва вактларни исроф килгандан кўра, шунга кетадиган маблағ ва вақтларни иктидорли ўқувиларга сарф килинишга йўналтирилса... эффект кўпрок бўлади...

Nigora Umarova 04.08.2008 15:06

Бугунги кунда олий укув юртига кириш учун мактаб таълими етарли булади, деб уйламайман.
Сабаби, 1 августда тест синовларида кузатувчи сифатида катнашиб бу нарсага амин булдим. Укувчи билиши керак булган ДТС асосидаги билим, куникма ва малакалардан ташкари яна кушимча адабиётлардан хам бохабар булиши керак экан.
Кушимча адабиётларни мутолаа килмаган укувчининг тест саволларига жавоб бериши амри махол эди.

Lutfillo Tursunov 04.08.2008 15:56

Кўтарилган мавзу(савол)га икки хил жавобим бор: ХА ва ЙУК.
Нима учун "ХА"? Олий ўқув юртларига кириш учун тест саволларининг ўртача 10 фоизи мактаб дарсликларидан ташқаридан қўйилади. Лекин бу мактаб таълими ўқишга кириш учун етарли дегани эмас. Ўқишга кириш учун ғеч қаерда маълум чегара балл белгилаб қўйилмаган. Ўша четдан тушган 10 фоизлик саволларга жавоб топмасдан туриб ҳам ўқишга кириш мумкин. Бу менинг тажрибамдан ўтган. Университетга ҳеч қандай репититорсиз, мактаб дарсликлари асосида ўқишга кирганман. Албатта, бир уринишда эмас, керакли фанларнинг 4 синфдан тортиб, 11 синфгача бўлган дарсликларини индивидуал тарзда қайтадан ўқиб чиққандан сўнг ўқишга кирганман. Бу ҳолат бир томондан ХА дейишимга, иккинчи томондан ЙУК дейишимга сабаб. Мактабда яхши ўқимаслик ва ўқитилмаслик оқибатида шундай вазият юзага келган.
Лекин... Ушбу лекин юқорида ХА деб берилган жавобни ЙУКка чиқарадиган яна бир асосий омиллардан бири. Бу - ўқишга "гаплашиб" кириш. Манашу нарса ҳам мактаб дарслигини яхши ўқиган тақдирда ҳам ўқишга кира олмаслик учун сабаб бўлиши мумкин. Айтайлик, бир курсга 50 киши кириши керак, шундан 30таси "гаплашилганлик" эвазига талаба бўлди, қолган 20таси билими эвазига ўқишга кирди. Ўтиш баллари ҳам ўша 30танинг ҳисобига 160 эмас, 200 бўлади. Бундай вазиятда табиийки, мактаб таълими 100 фоиз талаб даражасида ўқитилганда ҳам фойда бермай қолиши мумкин. Лекин ҳаққоний ҳолатда (соққасиз) мактаб таълими билан ўқишга кириш хам мумкин (ўша 160 балл билан).
Хуллас, бунинг сабаблари кўп...

Nigora Umarova 04.08.2008 16:11

Гап шундаки, олий укув юртига кириш учун мактаб дарслигининг узинигина укиш камлик килмокда.
Тугри укувчи мустакил укиб, репетиторсиз хам олий укув юртига кира олади. Бунинг учун унда укиш учун кунт даркор ва уз устида доимий равишда билимини ошириб бориши лозим.
1996-1998 йилда тузилган тест саволлари мураккаблиги жихатидан анча-мунча фарк килади. Аввал чиккан тестлардаги саволлар содда, кейинги йиллари чикаётганлари эса анча мураккаб.
Биргина 2007 йилдаги саволлар китобини укиб куриб, узимда хам мутахассис сифатида иккиланиш пайдо булди. Одам фаннинг ички мазмун-мохиятини билмай туриб саволларга жавоб бера олмайди. Бунинг учун мантикий фикр юритиш хам керак. Чунки айнан тугри жавобга ухшаш жавоблар иккитага ухшайди -чалкаштирувчи жавоблар куп. Унинг ичидан энг тугрисини белгиламок даркор.

haoshen 04.08.2008 17:06

Умуман олганда биздаг таълим тизимини масалан қуйидаги тарзда янгилаш мумкин:

1. Умумий 6 ёки 7 йиллики бошланғич таълим.
2. Умумий 3 ёки 4 йиллик ўрта махсус касб ва хунар таълими (Барча учун). Шунда колледж ва лицейлар бир тизимда ва бир хали таълим беради.
3. Барча хохловчилар учун олий таълим.

Биласизми менимча 4 йил касб ва хунарни ўргангач хамма хам ўзини олий таълимга урмайди. Кўпчилик қўлидаги муқим хунар билан мехнат фаолиятни бошлайди. Энг билимга чанқоқлар эса ё гуманитар, ё техник олий таълим олиш ниятини ўз ўрганган касбидан келиб чиқиб чуқурроқ тушуниб ета олади. Шу тариқа "дипломли билмасвой"лар камаяди.

Бугуниги кундаги тизим эса бизни аста секин жохиллик жари ёқасига олиб кетаяпти.

Feruza Xodjayeva 10.09.2008 17:32

Meni fikrimcha bu savol xozirgi kunda jamiyatimiz oldida turgan eng dolzarb masalalardan biri bo'lib qolmoqda.Maktab bitiruvchisi uchun repetitor muhim ahamiyatga ega,chunki u oquvchini ma'lum yo'nalish bo'yihca tayyorlaydi.Binobarin hamma o'quvchi ham darsni bir xil qabul qilish oqbiliyatiga ega emas.Shu jumladan barha o'qituvchilarning malakasini ham birdek a'lo darajada deb bo'lmaydi.

OmoN 10.09.2008 19:13

Биз укишга кирган йилимиз (1999 й.) репититорсиз кирса буларди. Хозир билмадим. Бир дустимнинг укаси 179,5 балл билан контрактгаям киролмаганига (ТАТУга) нима дейсиз :) 88 балл олганлар имтиёз билан (армия) уша факультетга контракт буйича кирганигачи?

Ugiloy Xodjaeva 11.09.2008 14:53

Mening fikrimcha etarli emas. Chunki, bugungi kunda maktab programmasiga kiritilgan mavzularning aksariyati murakkab tilda yozilgan bo'lib, uning ma'nosini anglash uchun o'quvchi o'z-o'zidan qo'shimcha darslarga qatnashga ehtiyoj sezadi. Undan tashqari, maktab darsliklarida mumtoz adabiyotimiz vakillari haqida ko'p ma'lumotga ega bo'lishimiz mumkin, biroq jahonning shox asarlarini yaratgan Balzak, Gyugo, Stendal kabi yuzlab adiblar ijodidan xabardor bo'lish uchun qo'shimcha ma'lumotlarga murojaat qilish kerak bo'ladi.


Текущее время: 02:34. Часовой пояс GMT +5.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
OOO «Единый интегратор UZINFOCOM»