Просмотр полной версии : Творчество учащихся / Укувчилар ижоди
Feruza Husnitdinova
18.07.2009, 19:48
Предлагаю приводить примеры творчества учащихся.
Твочеством учащихся школы №79 Чиланзарского района можно ознакомиться на сайте:
www.ch-shkola79-irs.zn.uz
Укувчилар ижодидан наъмуналар келтиришингизни сурайман.
Чилонзор ТХТБ тасарруфидаги 79-сонли мактаб уквучилари ижоди билан танишинг.
www.ch-shkola79-irs.zn.uz
Feruza Husnitdinova
20.07.2009, 21:42
Видимо, необходимо уточнить цель постановки этой темы и видимо на форуме на данное время нет активных форумчан-педагогов. Обычно с творчеством учащихся первыми знакомяться учителя. В школах такие данные имеются. Я буду собирать такие сведенья и предостовлять на форуме. Прошу форумчан, привести примеры(стихи, статьи...) Вашего творчества в детстве, юношестве.
Тушунишимча, мавзуга аниклик киритишим зарур экан. Хозирги кунда форумда педагоглар чикиши камайган булса керак. Асосан укувчилар ижодларини биринчи булиб укитувчисига курсатишади. Мактабларда бундай маълумотлар жуда куп. Максад уларни йигиб, форумга олиб чикиш. Форумдошлар Сизлардан укувчилик ёшингизда ижод килган булсангиз, мисоллар келтиришингизни сурайман.
Это очень интересная тема. Даже можно взять её шире - про сайты школ.
Дело в том, что разные школы Узбекистана имеют холстинг на разных доменах, да к тому же имена сайтов (URL) - не имеют какого-либо единообразия. Предлагаю всем выставлять здесь алреса найденных или известных вам сайтов школ Узбекистана, чтобы остальные могли посмотреть и поучиться, как сделать сайт для своей школы, или улучшить его, если он уже есть....:biggrin:
Feruza Husnitdinova
21.07.2009, 21:33
Это очень интересная тема. Даже можно взять её шире - про сайты школ.
Дело в том, что разные школы Узбекистана имеют холстинг на разных доменах, да к тому же имена сайтов (URL) - не имеют какого-либо единообразия. Предлагаю всем выставлять здесь алреса найденных или известных вам сайтов школ Узбекистана, чтобы остальные могли посмотреть и поучиться, как сделать сайт для своей школы, или улучшить его, если он уже есть....:biggrin:
Конечно! Если есть сайт обязательно нужно указать сайт, но а если пока нет сайта материал можно расположить на форуме. В будущем у творческих учащихся будет обязательно свои сайты.
Чиланзарском районе еще две школы готовят материалы. Надеюсь в скором времени материалы будут опубликованы на их сайтах.
Об этом будет сообщение.
Тушунишимча, мавзуга аниклик киритишим зарур экан. Хозирги кунда форумда педагоглар чикиши камайган булса керак. Асосан укувчилар ижодларини биринчи булиб укитувчисига курсатишади. Мактабларда бундай маълумотлар жуда куп. Максад уларни йигиб, форумга олиб чикиш. Форумдошлар Сизлардан укувчилик ёшингизда ижод килган булсангиз, мисоллар келтиришингизни сурайман.
Феруза опа, авваламбор форумда яна фаол иштирок эта бошлаганингиздан хурсандмиз. Сизнинг мақсадингизга яқинроқ бўлган ушбу мавзу (http://uforum.uz/showthread.php?t=6376) очилган эди. Афсуски, биз кутган даражада оммалашмади.
Liliya Nikolenko
22.07.2009, 09:19
Предлагаю всем выставлять здесь алреса найденных или известных вам сайтов школ Узбекистана, чтобы остальные могли посмотреть и поучиться
Давно веду такой каталог у себя на сайте (http://edunet.uz/media/sitesuzb/) На сегодня он самый полный. Обычно школы и учителя сами присылают ссылки с просьбой включить их сайты в каталог - включу, не проблема
Feruza Husnitdinova
22.07.2009, 10:21
Предлагаю всем выставлять здесь алреса найденных или известных вам сайтов школ Узбекистана, чтобы остальные могли посмотреть и поучиться
Давно веду такой каталог у себя на сайте (http://edunet.uz/media/sitesuzb/) На сегодня он самый полный. Обычно школы и учителя сами присылают ссылки с просьбой включить их сайты в каталог - включу, не проблема
Andrews!
Равняйтесь на работающие сайты. Есть сайты, которые не обновляются. В частности в предложенном каталоге тоже имеются неработающие сайты.
Feruza Husnitdinova
22.07.2009, 10:33
[quote=Husen Tangriyev;248818
Феруза опа, авваламбор форумда яна фаол иштирок эта бошлаганингиздан хурсандмиз. Сизнинг мақсадингизга яқинроқ бўлган ушбу мавзу (http://uforum.uz/showthread.php?t=6376) очилган эди. Афсуски, биз кутган даражада оммалашмади.[/quote]
Хусен!
Балким менинг харакатларим хам зое кетар. Бу мавзуни олиб чикишимга бир вокеа сабаб булди. Чилонзор туманидаги 79-сонли мактабда иш юзасидан булганимда, мактабдаги компьютерда, битта папкада , ижодкор укувчиларнинг шеърлари жамланганлигини курдим. Тумандаги бошка мактабларга 79-мактаб педагогларининг укувчилар ижодига эътиборлари хакида гапириб бердим. Болалар ижодига эътиборли булайлик! Бу уларни иктидорларини ривожлантиришда катта рол уйнайди.
Хусен!
Балким менинг харакатларим хам зое кетар. Бу мавзуни олиб чикишимга бир вокеа сабаб булди. Чилонзор туманидаги 79-сонли мактабда иш юзасидан булганимда, мактабдаги компьютерда, битта папкада , ижодкор укувчиларнинг шеърлари жамланганлигини курдим.
...Болалар ижодига эътиборли булайлик! Бу уларни иктидорларини ривожлантиришда катта рол уйнайди.
Албатта, бир мисол: қўшним қизининг шеър ёзиши ҳақида суҳбат орасида айтиб қолди. Аммо, бу ҳолга унинг ўзи бироз эътиборсиз - нима эмиш, ҳамма ҳам ёшлигида шеър ёзишга бир уриниб кўрармиш! Эртасига қизалоқни ёнимга чақирдим, шеърларини кўрсатишини сўрадим. Аввалига роса уялди. Шеърларини кузатсам тузуккина экан. Тошкентга кела солиб, уларни бир-иккита таҳририятларга юбордим. Форумда ҳам тез кунда ҳавола этишга харакат қиламан.
Аммо, танганинг иккинчи томони ҳам бор. Кўпчилик ота-оналар "саллани олиб кел деса, калла билан қўшиб олиб келишмоқда". Қайси маънода, фарзанди 2-3 та шеър ёзса дарров таҳририят остонасини тарк этишмайди. Чоп этасиз деб туриб олишади. Ҳаттоки, турли мукофотлару уновонлар илинжида бошқаларга шеър ёздириб, фарзандининг номидан тўпламлар чиқартирганлар ҳам йўқ эмас. Аслида улар бу қилиқлари билан болага яхшилик эмас, жуда катта ёмонликни - яъни ёлғончиликни раво кўришаётган бўладилар. Хуллас, баҳс-мунозарани шу йўналишда ҳам паралел равишда давом эттиришни тавсия қилардим.
Liliya Nikolenko
22.07.2009, 19:51
имеются неработающие сайты.
Не удаляю их из каталога - будет повод задать вопрос администрации
Предлагаю всем выставлять здесь алреса найденных или известных вам сайтов школ Узбекистана, чтобы остальные могли посмотреть и поучиться
Давно веду такой каталог у себя на сайте (http://edunet.uz/media/sitesuzb/) На сегодня он самый полный. Обычно школы и учителя сами присылают ссылки с просьбой включить их сайты в каталог - включу, не проблема
Спасибо Лилии за многолетний неустанный труд в этой области....
Указанная ссылка - именно то, что и требовалось по данному вопросу....
Кстати, указанный топикстартером ресурс всёаки не сайт, а блог на зиенете. И там почти ничего нет.
Feruza Husnitdinova
22.07.2009, 20:17
имеются неработающие сайты.
Не удаляю их из каталога - будет повод задать вопрос администрации
И правильно делаете. Их пока не надо удалять. Некотрые из них оживляются.
Feruza Husnitdinova
22.07.2009, 20:42
Кстати, указанный топикстартером ресурс всёаки не сайт, а блог на зиенете. И там почти ничего нет.
Andrews!
Топикстартер значит это я? И назвала блог в Ziyonet сайтом? Теперь буду знать.Спасибо!
Просьба не уходить от темы. А тема "Творчество учащихся"
Смотреть: www.ch-shkola79-irs.zn.uz (http://www.ch-shkola79-irs.zn.uz) страницу "Творчество учащихся". На данной странице приведены примеры из творчества учщихся. Эта страница начинается так:
ТВОРЧЕСТВО УЧАЩИХСЯ
Ганиева Анна, 7А класс, школа 79
Мои стихи.
Навруз
Утро ясное, солнце красное.
Из-за туч - солнца луч.
Выглянуло солнышко,
Показалось донышко
Светлого окна.
Всё кругом поёт,
Всё кругом цветёт,
И везде тепло, сухо и светло.
Вот и месяц март.
Из-за школьных парт
Улыбнулись мы солнышку в ответ.
А затем апрель постучится в дверь,
Угостит людей красками весны.
Праздник наш Навруз
Скинет с плеч весь груз,
Груз обид, тревог,
Чтоб простить ты смог
Всех людей вокруг.
Улыбнись же, друг!
Nigora Umarova
23.07.2009, 18:20
Хурматли Феруза опа!
Укувчилар ижодига эътибор бериб, ижод намуналарини интернетга жойлаштириш яхши, албатта. Бирок кейинги пайтларда интернет сахифаларида алмойи-жалмойи(купол суз ишлатганим учун узр) сузлар ишлатилган шеърлар купайиб кетмокда. Ижод намуналарини интернетга жойлаштиришдан олдин устозлар ёки мутахассислар уларни тахрир килиб беришса нур устига аъло нур булар эди.
Feruza Husnitdinova
23.07.2009, 20:08
Хурматли Феруза опа!
Укувчилар ижодига эътибор бериб, ижод намуналарини интернетга жойлаштириш яхши, албатта. Бирок кейинги пайтларда интернет сахифаларида алмойи-жалмойи(купол суз ишлатганим учун узр) сузлар ишлатилган шеърлар купайиб кетмокда. Ижод намуналарини интернетга жойлаштиришдан олдин устозлар ёки мутахассислар уларни тахрир килиб беришса нур устига аъло нур булар эди.
Нигорахон!
Сизнинг фикрингизни кутган эдим. Рахмат! Менда укувчилар ижод наъмуналаридан куплаб йигилди.Мен хам аввал мутахассислар куриб беришлари тарафдориман. Шу кунларда газетада чоп этилган наъмуналардан олдим. Уларни жойлаштирсам булар, нима дейсиз? Умуман олганда бу мавзуни ривожлантириш билан сизлар- мутахассис филологлар шугулланса яхши буларди.
Nigora Umarova
24.07.2009, 18:39
Нигорахон!
Сизнинг фикрингизни кутган эдим. Рахмат! Менда укувчилар ижод наъмуналаридан куплаб йигилди.Мен хам аввал мутахассислар куриб беришлари тарафдориман. Шу кунларда газетада чоп этилган наъмуналардан олдим. Уларни жойлаштирсам булар, нима дейсиз? Умуман олганда бу мавзуни ривожлантириш билан сизлар- мутахассис филологлар шугулланса яхши буларди.
Феруза опа!
Мактаб ёки академик лицей ёки коллеж укувчиларининг намунали ижодларини интернетга жойлаштиришга кулдан келганча харакат киляпман. Бирор ижодкор укувчининг яхшигина ижод намунасини укиб колсам, хазина топган инсондай кувониб кетаман. Ёшларимиз орасида кашф этилмаган ижодкорлар нихоятда куп. Ёшларнинг ижоди шундай колиб кетишига баъзан узларига нисбатан ишончсизликми, тортинчокликми сабаб булади. Ана шундай пайтда биз устозлар улардаги бу "иллат"ни четга суриб куйишга ургатишимиз керак. Баъзи ёшларларнинг эса ижод намуналарини укиб курсангиз "куз-куз килиш" учун ёзилгандек туюлади. Уларда "фикр топилмаси" йук, фикр саёзлиги бор. Бундайлар тез ва осон китоб чоп килишга хам эришишади.
Мактаб укитувчиларига бу борада утиб берган семинар тренинг машгулотларида куп маротаба мурожаат килганман. Шахар укитувчилари уюшиб укувчилар ижодини тупласак, халк таълими маркази ходимлари билан бирор бир ижодкор ёзувчи ёки шоир рахбарлигида "Ёш каламкашлар" мактабини очсак хам булади. Баъзи ижодкорлар шундай шароит яратилса, ижод килиш хакида ёш каламкашларга йул-йурик курсатмокчи эканликларини хам билдиришган. Хамма гап ташаббус курсатишимизда...
Feruza Husnitdinova
24.07.2009, 18:50
Феруза опа!
...
Бирор ижодкор укувчининг яхшигина ижод намунасини укиб колсам, хазина топган инсондай кувониб кетаман. Ёшларимиз орасида кашф этилмаган ижодкорлар нихоятда куп. Шахар укитувчилари уюшиб укувчилар ижодини тупласак, халк таълими маркази ходимлари билан бирор бир ижодкор ёзувчи ёки шоир рахбарлигида "Ёш каламкашлар" мактабини очсак хам булади. Баъзи ижодкорлар шундай шароит яратилса, ижод килиш хакида ёш каламкашларга йул-йурик курсатмокчи эканликларини хам билдиришган. Хамма гап ташаббус курсатишимизда...
Мавзуни очиб, Сиз айтгандай хайрли ишга сабабчи булиб колсам, жуда хурсанд буламан. Мен филолог булмаганим учун бу сохани яхши тушунмайман. Ташаббус курсатиш учун тушуниш керак албатта. Нега мавзу очганимга хайрон булманг, мен шеъриятга кизикаман. Хозирда набираларим катта буляпди. Шунинг учун болалар шехриятига хам кизикдим.
Нега мавзу очганимга хайрон булманг, мен шеъриятга кизикаман. Хозирда набираларим катта буляпди. Шунинг учун болалар шехриятига хам кизикдим.
Ташаббусингиз сўнмасин!!! Бу кетишда яқин фурсатда Феруза опа иштирокида ТВ да "Доно буви даврасида" кўрсатувини кўриб қолсак ҳам ажаб эмас!!! :clapping: (ҳазил)
Невараларингиз бахтига ҳамиша омон бўлинг!!!
Liliya Nikolenko
26.07.2009, 08:12
Кстати, указанный топикстартером ресурс всёаки не сайт, а блог на зиенете. И там почти ничего нет.
Andrews!
Топикстартер значит это я? И назвала блог в Ziyonet сайтом? Теперь буду знать.Спасибо!
Как говорил капитан Врунгель, "Каждая селедка - рыба, но не каждая рыба - селедка"
Так и каждый блог - это сайт, но не каждый сайт -блог.
Веб-сайт - совокупность веб-страниц с повторяющимся дизайном, объединенных по смыслу, навигационно и физически находящихся на одном веб-сервере. Глоссарий.ру (http://slovari.yandex.ru/dict/gl_natural/article/0/031_7.HTM?text=%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82&stpar1=1.1.5)
Так что Вы, Феруза, совсем не ошиблись
Feruza Husnitdinova
26.07.2009, 11:34
Кстати, указанный топикстартером ресурс всёаки не сайт, а блог на зиенете. И там почти ничего нет.
Andrews!
Топикстартер значит это я? И назвала блог в Ziyonet сайтом? Теперь буду знать.Спасибо!
Как говорил капитан Врунгель, "Каждая селедка - рыба, но не каждая рыба - селедка"
Так и каждый блог - это сайт, но не каждый сайт -блог.
Веб-сайт - совокупность веб-страниц с повторяющимся дизайном, объединенных по смыслу, навигационно и физически находящихся на одном веб-сервере. Глоссарий.ру (http://slovari.yandex.ru/dict/gl_natural/article/0/031_7.HTM?text=%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82&stpar1=1.1.5)
Так что Вы, Феруза, совсем не ошиблись
Лилия! Спасибо!
Так я многому научусь, с помощью форумчан. На форуме даже ошибочные мнения смогут играть роль в выяснении истины, как в данном случае. Хотела бы, чтобы такие как я не надоели знатокам.
Evgeniya Danilova
07.08.2009, 12:43
Первая учительница
Привела нас мама в первый класс,
И впервые прозвенел звонок для нас,
И учительница в класс нас повела,
Рассадила и учебники дала.
Научила нас читать, писать,
Как детей и взрослых уважать,
Книжки разные любить,
Верной дружбой дорожить.
Перешли теперь мы в пятый класс,
Будут новые учителя у нас,
Но учительницу первую свою
Я от всей души благодарю!
1.09.2005
Как говорил капитан Врунгель, "Каждая селедка - рыба, но не каждая рыба - селедка"
Так и каждый блог - это сайт, но не каждый сайт -блог.
Веб-сайт - совокупность веб-страниц с повторяющимся дизайном, объединенных по смыслу, навигационно и физически находящихся на одном веб-сервере. Глоссарий.ру (http://slovari.yandex.ru/dict/gl_natural/article/0/031_7.HTM?text=%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82&stpar1=1.1.5)
Так что Вы, Феруза, совсем не ошиблись
Сайт: имеется в виду обывательское представление о сайте, как хранилище контента, разного по типу, с прямым доступом.
Блог: всё таки это дневник. В основном там отображаются новости, и они периодически обновляются и слвигаются. На традиционном сайте страницы обычно более-менее стабильны.
Кроме того, блог предполагает использование специального программного обеспечения для поддержки блога. Без этого ПО работать и функционировать не будет.
Цитаты:
Блог
Материал из Википедии — свободной энциклопедии
(http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3#searchInput)
Блог (англ. (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D 0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA) blog, от «web log», «сетевой (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82) журнал или дневник событий») — это веб-сайт (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%B1-%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82), основное содержимое которого — регулярно добавляемые записи, изображения или мультимедиа (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D 0%B4%D0%B8%D0%B0). Для блогов характерны недлинные записи вре́менной значимости, отсортированные в обратном хронологическом порядке (последняя запись сверху). Отличия блога от традиционного дневника (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA) обусловливаются средой: блоги обычно публичны и предполагают сторонних читателей, которые могут вступить в публичную полемику с автором (в отзывах к блог-записи или своих блогах).
Ведение блога предполагает наличие программного обеспечения (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D 0%BD%D0%BE%D0%B5_%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BF%D0 %B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5), позволяющего обычному пользователю добавлять и изменять записи и публиковать их во Всемирной паутине (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BD%D0%B0%D 1%8F_%D0%BF%D0%B0%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0). Такое ПО называется движком (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D0%BE%D0%BA_(%D0%BA%D0%BE %D0%BC%D0%BF%D1%8C%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D 1%8B%D0%B9_%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B3)) блога и является частным видом системы управления содержимым (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%D1%83% D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1 %8F_%D1%81%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B8%D0% BC%D1%8B%D0%BC).
Движок блога может быть на личном веб-пространстве (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3) автора (в этом случае он называется stand alone блог (http://ru.wikipedia.org/wiki/Stand_alone_%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%B3)) или на мощностях одной из служб, предоставляющих место специально для блогов, — блог-платформ (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D 0%B0). Блоги могут быть связаны ссылками по технологии «трэкбэк» (http://ru.wikipedia.org/wiki/Trackback); а на блог-платформах (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D 0%B0) часто создаются свои внутренние механизмы, способствующие множению связей и образованию социальных сетей (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D 0%B0%D1%8F_%D1%81%D0%B5%D1%82%D1%8C) среди блоггеров. Например, механизм «друзей» (френдов) на популярнейшей в Рунете (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D0%BD%D0%B5%D1%82) блог-платформе (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D 0%B0) Живой журнал (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B9_%D0%B6%D1%83%D1%80% D0%BD%D0%B0%D0%BB).
Liliya Nikolenko
07.08.2009, 20:51
Блог: всё таки это дневник.
Не всегда. Мой блог-не дневник, а сборник статей.
а традиционном сайте страницы обычно более-менее стабильны.
На сайтах-сателлитах Ziyonet как раз реализована возможность создания "стабильных" страниц. И страница с блого-записями всего лишь одна из всех.
блоги обычно публичны и предполагают сторонних читателей, которые могут вступить в публичную полемику с автором
механизм «друзей» (френдов) на популярнейшей в Рунете блог-платформе Живой журнал.
Это все реализуется и на сайте в традиционном понимании.
Ведение блога предполагает наличие программного обеспечения
Как и любого сайта. Кстати, сателлиты о которых речь, на "движке" WordPress, на котором можно создать что блог, что портал.
Я считаю, что сайты-сателлиты Ziyonet - это все же больше сайты, чем блоги. (Это я как старый блоггер говорю :))
Javohir Mahmudjonov
07.08.2009, 23:04
Sizlar maktab davrlaringizni eslayapsizlar. Shunday oltin davrni esga olayapsizlar. Men esa hali maktab o'quvchisiman. Ya'ni siz eslayotgan oltin davrdaman. Imkon topsam albatta ijodimdan lavhalar ko'rsataman.
Axmedova Marxamat
12.08.2009, 13:51
Ватан
Богингда чечакман ёки бир япрок,
Ё насим сингари кезувчи сабо.
Дарахтман илдизи сенга богланган,
Ёки тушларингдан кечган каҳрабо.
Ким бўлсам ҳам Ватан сенинг қизингман,
Бағрингда гуллагай баҳорим, ёзим.
Уфққа элтувчи ёруғ изингман,
Сени уйғотади овозим, созим.
Гузал Холматова
Nigora Umarova
12.08.2009, 14:48
"Hech kimniki"
Do'st edilar ikki baliqchi
Qil o'tmasdi oralaridan.
Topganlarin birga yerdilar,
Ajralmasdi biri biridan.
Bir kun ular ko'lning bo'yiga
Ahd qilishdi boraylik-chi, deb,
Qop-qop baliq tutaylik-da,
Uyga olib kelaylik-chi, deb.
Qarmoqlarin ko'lga tashlashib,
O'ltirishdi do'stlar yonma-yon.
Uzoq kutgacha qarmoqlari ham
Titrab ketdi birdan nogahon.
Ko'tarsalar qarmoqlarini,
Ajoyib bir holat bo'libdi.
Ikkovining qarmog'ini ham,
Bitta baliq yutib qo'yibdi.
Bir baliqchi "Men tutdim",-dedi,
Do'sti esa dedi:"Meniki!"
Torta-torta suvga qulagan,
Baliq dedi: "Men hech kimniki".
Bibi Robiya
Nigora Umarova
12.08.2009, 15:08
Amir Temur...
(kichik esse)
Jang maydoni.
Ot kishnashlari-yu, kimlargadir zafar, kimlargadir mag'lubiyat baxsh etayotgan qilichlarning qars-qurs tovushlari. Bu maydonning hukmronlik vazifasini insonlarning ayanchli ohu-nolalari va osmonu falakka ko'tarilgan chang-to'zon o'tayapti. Bu yerda Amir Temur biz har kuni e'zozlashimiz lozim bo'lgan tuproq uchun, kelgusida "vatan" so'zi yuraklariga yozilajak avlodlar uchun jang olib bormoqda. Maydonda yotgan jonsiz murdalar, egasidan ayrilgan щедфкб ajal egovi bilan charxlangan qilichlarning tovushlari kelajakning butyuk va qalin ko'prigini bunyod etishayotganliklarini bilisharmikan? Bu ko'prikning mustahkam bo'lib qurilishiga esa yuzida qahr-g'azab bilan birga qorilgan mehr-muruvvat, aql-zakovat soya solgan Amir Temur boshchilik qilardi. U shunchaki qon to'kmasdi, haqiqat dengizining adolat kemasida sayк qilardi.
So'nggi bekat. Bu bekatga kelgan karvonlar ortga qaytmaydi. Fayzlilik libosiga burkangan mo'jazgina hovlining yonida bo'y cho'zib turgan daraxtda qo'nim topgan qushcha yana bir bor kimnidar qaytib kelmas sayyohatga jo'natishayotganiga guvoh bo'lmoqda. Lekin bu safar odamlar to'p-to'p bo'lib yopirilar, tumonat odam yig'ilgan; kimlardir yig'i kuyini шокщ etsa, ba'zilar ma'yuslik тшйщиштш taqqan. Chunki benihoyat "to'rt cho'binli ot"ni o'ziga makon tutgan buyuk sarkarda Amir Temur mangu uyquni ixtiyor etgandi. Bu inson ne-ne mamlakatlarni zabt etib, ne-ne lashkarlarni boshqarib, dunyoni larzaga keltirdi-yu, ularning barini-dunyoga ham sig'magan maqsadlarini to'rt oyoqli cho'bin щепф sig'dira oldimikin?
Ammo Sho'ro tuzumi Amir Temurdek bobomizni tuhmat botqog'iga botirib, haqiqatning yolg'on kishanlari bilan kishanlab, ongimizga bu uydirmalarni singdirib yubordi. Ezgulik bog'imizning faxr-iftixor daraxtlarini quritmoqchi bo'lishdi. Lekin yillar o'tib haqiqat qo'llaridagi kishanlar bir umrga parchalandi. Amir Temur aslida kim ekanligi yuragimizda aks-sado berdi. Hozirda esa uning nomini eshitgan har bir o'zbek farzandining qalb sharsharasida mag'rurlik yulduzlari chaqnaydi.
Bibi Robiya
"Hech kimniki"
Bir baliqchi "Men tutdim",-dedi,
Do'sti esa dedi:"Meniki!"
Torta-torta suvga qulagan,
Baliq dedi: "Men hech kimniki".
Bibi Robiya
Шу қизнинг ижодини анчадан буён ардоқлаб келаман. Нигора опа, нега Bibi Robiya нинг ўзи uforum аъзоси эмас? Таклиф қилиб кўрганмисиз?
Nigora Umarova
12.08.2009, 15:43
Futbol mo'jizasi
Dunyodagi olti milliard odamzod orasidan yigirma ikkitasi фокфдши сршйши kaftdaygina yashil maydonda bir dona koptokni o'rtaga olib o'yin ko'rsatishyapti. Milliardlab ko'zlar ana shu mo'jaz maydonchaga qadalgan, ular hayajonlanishadi, quvonishadi, yig'lashadi, baqirishadi, kulishadi. Ana shu jarayon, ana shu ikki soatlik o'yin olti milliard odamni birlashtiradi. Ularning ichida men ham borman.
Ammo o'yin ikkiga bo'lingan, o'yinchilar ham ikki guruh, olti milliard odam xayrixohligiga ko'ra ikkiga bo'linib, butun fikru xayollari, qalblari bilan o'yin ishtirokchisiga aylangan. Kimdir chiroyli zarba bersa o'zlari tepganday qarsak chalishadi, to'p darvoza to'riga tushsa, o'zlari urganday o'rinlaridan turib sakrashadi, kimdir og'ir jarohat olsa o'zlari ham shu ko'yga tushishadi, iztirob chekishadi. Kimdir g'alaba qilsa olti milliard odamning yarmida shodlik, yarmida qayg'u. ularning ichida men ham borman.
Nega biz yer yuzining jamiki keksa-yu yosh odamlari oddiygina futbol atalmish o'yindan shunday holatlarga tushamiz, birlashamiz va bo'linamiz? Bu qanday sehrli qudrat bo'lishi mumkin? Uning nomi nima? Misol uchun Afg'onistondagi portlashlar, Iroq va Livandagi urushlar, Indoneziyadagi "sunami", Xitoydagi suv toshqini oqibatlari nega olti milliard odamni bab-baravariga futbolchalik tashvishga, hayajonga solmaydi, ya'ni sehrlab olmaydi.
Yoki boshqa misol. Qiz bola uchun odatdagi hol bo'lmasa-da, men 2006-jahon cempionatining hamma o'yinlarini o'zim maydonda o'tirgandek hayajon bilan ko'rgan edim. (Ming-ming afsuslar bo'lsinkim, O'zbekiston chempionat qatnashchilarining safiga qo'shila olmadi). Xullas, o'yinlar boshlanmasdanoq men Fransiya tarafida edim. Fransiyaning har bir o'yinini men shunchaki tomosha qilmadim, balki boshimdan kechirdim. Go'yoki men maydondaman yoki maydon mening ichimda edi. O'yindan so'ng futbolchilardan ham ko'proq charchab qolganimni his qilardim. Final o'yinidan keyingi ahvolimni tasavvur ham qilolmaysiz, qayta-qayta yig'ladim, ertalabgacha uxlolmadim. Go'yo Fransiyaga nisbatan, to'g'rirog'i menga nisbatan adolatsizlik qilinganday edi.
Hayratlanarli tomoni shundaki, nega men: "Men qay yerda-yu Fransiya qay yerda, г jamoaga nima aloqam bor: na yurtdosh, na dindosh bo'lmasam; ular meni tanimasa, muxlis ekanligimni bilmasa", deb o'z-o'zimga savol bermadim, nega bunday fikrlar xayolimga kelmadi? Bu futbolning sehrimi?!..
Biz spektakl yoki kino ko'rganda, kitob o'qiganda ham hayajonlanamiz, iztirob chekamiz, quvonamiz va qahramonlari haqida "Ular menga kim?" degan savol xayolimizga kelmaydi. Bu san'atning qudrati. Demak, futbol hamsan'at asari. U hayot haqidagi spektakning o'zi. Teatrga odamlar chipta olib kirishadi, futbolga ham. Teatrda sahna, dekoratsiya bor, futbolda sahna-maydon, dekoratsiya-ikkita darvoza, aktyorlar- futbolchilar. Muallif va rejissyor sahnada ko'rinmaganiday, futbol spektaklining rejissyorlari-trener-murabbiylar ham maydonga tushmay o'z asarlarini tomosha qilishadi. Yuqorida futbolni hayot haqidagi spektakl degandim, har qanday spektaklda ham maqsad bor, futbolda yagona maqsad-faqatgina g'alaba va chempion bo'lish.
Balki insonlar o'z hayoti boshidan oxir futbolda aks etgani uchun o'zlari bilmagan, sezmagan holda bu o'yinga, g'alabalarga bog'lanib qolishgandir. Balki biz hayot so'qmoqlarida adashgan umrimizni, mag'lub lahzalaarimizni hech bo'lmaganda zafarli soniyalar bilan berkitgimiz kelar?! Yashashdan maqsad esa har bir narsada- taqdir zaminining chuqurliklarida ham, fursat darvozalarini ishg'ol etishda ham faqatgina g'alabaga erishish. Bu esa inson umriga mazmun baxsh etuvchi eng oliy tuyg'ulardan biri-umid degani. Balki futbolning ana shunday mo'jizaviy qudrati tufayli yer yuzidagi katta-kichik o'yingohlarga ko'z tikkan olti milliard odamning orasida men ham bordirman...
Bibi Robiya, 2007-yil
Nigora Umarova
12.08.2009, 15:47
Шу қизнинг ижодини анчадан буён ардоқлаб келаман. Нигора опа, нега Bibi Robiya нинг ўзи uforum аъзоси эмас? Таклиф қилиб кўрганмисиз?
Укувчиларимнинг энг каттакон камчиликлари- узларини куз-куз килишни ёктиришмайди.
Bibi Robiyaга келсак, шу йили Сирдарёда утказилган "Ёш китобхонлар анжумани"да Республика буйича иккинчи уринни эгаллади. Университетимизда фаолият олиб бораётган "Зиё" студиясининг курсатувларига сценарийлар ёзиб беради.
Nigora Umarova
12.08.2009, 16:04
Ўқувчиларимга ижодий иш бериб ёзиб келганларида ўқисам маза қиламан. Ўқитувчи ниманидир ўргатади ва ўргатиши асносида ўзи ҳам ниманидир ўрганади.
Ижод била шуғулланувчи ижодкор ўқувчиларга эса кўпроқ мутолаа килишни тавсия қилган бўлардим. Сабаби китоб ўқиганда ижодкорнинг қалами ўткирлашади, нимани қандай ёзиш керак эканлигини билади.
Feruza Husnitdinova
12.08.2009, 16:53
Ўқувчиларимга ижодий иш бериб ёзиб келганларида ўқисам маза қиламан. Ўқитувчи ниманидир ўргатади ва ўргатиши асносида ўзи ҳам ниманидир ўрганади.
Сиз тавсия этган ижод наъмуналарини ўқиб, мен ҳам мазза қилдим.Рахмат!!!
Менинг мазкур форумда иштирок этишдан мақсадим, бу ўрганиш.
Nigora Umarova
18.08.2009, 16:46
Укувчиларни ижодкорликка йуналтириш куп жихатдан укитувчисига хам боглик деб уйлайман.
Ушбу сайтни куриб шу хулосага келдим.
http://nachalka.uz/public_groups/39.html
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot