PDA

Просмотр полной версии : Мактаблар хакида...


AbuMuslim
11.04.2009, 14:44
"....Мен қадимнинг яхши одатларидан бири — ўғил ва қиз болаларни алоҳида-алоҳида ўқитишни тиклашни истар эдим. Эллигинчи йилларнинг бошларида ҳам шу усул ҳукмрон эди. Ўзбекистонда эрлар мактаби, қизлар мактаби мавжуд эди. Кимнингдир истаги билан бу яхши усул барҳам топди. Айниқса, юқори синфларда бирга ўқиш фақат салбий натижа беради. Болаларнинг фикрлари дарсда эмас, бир-бирларида бўлади. Буни зинҳор диний ақидага боғламаган ҳолда инсон табиатидан келиб чиқиб таҳлил этиш керак. Боланинг овози раста бўлганидан бошлаб, хаёли бузилади. Ёнгинасида гўзал қиз (ёки қиз ёнида хушрўи ўспирин) ўтирса, каллага логарифмлар кирармиди? Жисмоний тарбия дарслари-чи? Номи жисмоний ТАРБИЯ, аслида фикрни бузишга хизмат қиладиган номаъқул дарс. Ўзбек қизларига ҳусн бермайдиган бир қилиқ...."

Тохир Малик (с (http://info.islom.uz/content/view/1720/999/))

Shoista Quchqorova
11.04.2009, 20:16
:confused: To'g'ri sizni gapingizda jon bor,lekin hamma "xushro'y o'spirin"lar va"go'zal qiz" lar ham bunday xusn bermaydigan qiliq qilmaydi-ku.Agar biror o'quvchi o'qishga astoydil bel bog'lasa ,umuman salbiy natija bermaydi.Shuni ham o'ylab ko'ring :girl_cray:

JUS
13.04.2009, 09:47
Болаларнинг фикрлари дарсда эмас, бир-бирларида бўлади. Буни зинҳор диний ақидага боғламаган ҳолда инсон табиатидан келиб чиқиб таҳлил этиш керак. Боланинг овози раста бўлганидан бошлаб, хаёли бузилади. Ёнгинасида гўзал қиз (ёки қиз ёнида хушрўи ўспирин) ўтирса, каллага логарифмлар кирармиди?
Тохир Малик (с (http://info.islom.uz/content/view/1720/999/))


Фикрларингиз тўғри, биласизми Ўзбек-Турк лицейида тахсил олган болалар билан оддий лицей болалалрининг фарқи анча сезилиб турарди. Бу билан ўша лицейда фақат ўғил болалар ўқирди..., демоқчиман.

OmoN
13.04.2009, 11:52
To'g'ri sizni gapingizda jon bor,lekin hamma "xushro'y o'spirin"lar va"go'zal qiz" lar ham bunday xusn bermaydigan qiliq qilmaydi-ku.Agar biror o'quvchi o'qishga astoydil bel bog'lasa ,umuman salbiy natija bermaydi.Shuni ham o'ylab ko'ring
Bunday "qiliq" hammada ham bo'ladi. O'qishga astoydil berilgan bo'lsa ham odam bolasi shunday yaratillgan. Ayniqsa balog'atga yetish paytida qarama-qarshi jins vakillariga bee'tibor bo'lolmaydi.

JUS
13.04.2009, 12:07
Bunday "qiliq" hammada ham bo'ladi. O'qishga astoydil berilgan bo'lsa ham odam bolasi shunday yaratillgan. Ayniqsa balog'atga yetish paytida qarama-qarshi jins vakillariga bee'tibor bo'lolmaydi.
"Дардсиз эшак, ишқсиз кесаклар" ҳам бор, лекин улар 2-3% ни ташкил қилади холос-да. :)

Javohir Mahmudjonov
16.08.2009, 13:50
Og'il va qiz bolalar alohida o'tirganlari maqul meni nazarimda.

Nigora Tursunova
28.08.2009, 14:25
" Ёнгинасида гўзал қиз (ёки қиз ёнида хушрўи ўспирин) ўтирса, каллага логарифмлар кирармиди?"

Balkim shunday go'zal qiz oldida o'tirsa, uyalganidan xam, uzini aqlli ko'rsatish uchun xam ilm olishga harakat qilar?

Nigora Tursunova
28.08.2009, 14:30
Ўзбек-Турк лицейида тахсил олган болалар билан оддий лицей болаларининг фарқи анча сезилиб турарди. Бу билан ўша лицейда фақат ўғил болалар ўқирди..., демоқчиман.
Bu fikringizga qo'shilmayman, turk litseyida tahsil olgan o'quvchilar qizlarsiz tahsil olishganlari uchun emas, balkim o'qituvchilari yaxshi ta'lim berishgani uchun oddiy litsey bolalaridan farq qilishgan.

Feruza Xodjayeva
28.08.2009, 14:47
Ўзбек-Турк лицейида тахсил олган болалар билан оддий лицей болаларининг фарқи анча сезилиб турарди. Бу билан ўша лицейда фақат ўғил болалар ўқирди..., демоқчиман.
Bu fikringizga qo'shilmayman, turk litseyida tahsil olgan o'quvchilar qizlarsiz tahsil olishganlari uchun emas, balkim o'qituvchilari yaxshi ta'lim berishgani uchun oddiy litsey bolalaridan farq qilishgan.

Bunga maktab yoki litseyning tartib-intizomga bo'lgan talabi ham muhim rol o'ynaydi. Intizom hukmron bo'lgan muhitda esa, o'z-o'zidan ma'lumki, sezilarli darajada bilim darajasi ham yuqori bo'ladi.

insider
28.08.2009, 15:07
Ayniqsa balog'atga yetish paytida qarama-qarshi jins vakillariga bee'tibor bo'lolmaydi.

Эътибор качон пайдо булади ? Качонки хирс уйгонса ? Хирс качон уйгонади ? Качонки кийиниш одбига амал килинмаса. Хар хил миниюбка, ярим ялонгоч кийимларни кийилиши ...
Бунинг сабаблари - глобаллашув (европага таклид килиш).

Институтимизда шундай кийиниш холатлари асосан сессия пайтларида авж олади.

Мактабларда эса, билмадим.

Nigora Tursunova
28.08.2009, 15:57
Эътибор качон пайдо булади ? Качонки хирс уйгонса ? Хирс качон уйгонади ? Качонки кийиниш одбига амал килинмаса. Хар хил миниюбка, ярим ялонгоч кийимларни кийилиши ...
Бунинг сабаблари - глобаллашув (европага таклид килиш).
Институтимизда шундай кийиниш холатлари асосан сессия пайтларида авж олади.
Мактабларда эса, билмадим.
Demak, maktablarda formani joriy qilish o'quvchilarga har tomonlama foydadan xoli bo'lmaydi: bilim darajasining o'sishiga ham,tartib-intizomga rioya qilinishiga ham.

OmoN
28.08.2009, 16:16
Институтимизда шундай кийиниш холатлари асосан сессия пайтларида авж олади.
Нега энди айнан сессия пайтида? Ёзгисини тушунса бўлади. Иссик. Қишкидачи?

insider
28.08.2009, 16:23
Институтимизда шундай кийиниш холатлари асосан сессия пайтларида авж олади.
Нега энди айнан сессия пайтида? Ёзгисини тушунса бўлади. Иссик. Қишкидачи?

Кишда эса харажатлар купяди :naughty:

Zokir
28.08.2009, 16:35
Угил ва кизларни алохида-алохида укитиш масаласига, муаллиф таъбири билан айтганда "зинҳор диний ақидага боғламаган ҳолда инсон табиатидан келиб чиқиб таҳлил этадиган" булсак, менга сал-пал барибир - мактабда кузи тушмаса тротуарда, ТВ, интернетда ва х. к. жойларда барибир номахрамларнинг аврат жойларига кузи тушади.
Буни устига мавжуд тузумнинг динга булган муносабатидан келиб чикилса, алохида-алохида укитиш масаласи хакида даже гап хам булиши мумкин эмас.

Balkim shunday go'zal qiz oldida o'tirsa, uyalganidan xam, uzini aqlli ko'rsatish uchun xam ilm olishga harakat qilar?

Бумаган гап. Акси булади. Хозирги купчилик танноз кизларга батаниклар эмас, блатной болалар купрок ёкади. А так блатной болалар ичида аъло бахоларга укийдиганлариям учраб туради.

Хирс качон уйгонади ? Качонки кийиниш одбига амал килинмаса.

Хм. Шуни билингки, хирс уйготмайдиган тарзда кийиниш учун хотин-кизларимиз не то что хижоб, а паранжида юриши керак. Шундаям барибир сал-пал хирс уйгонади. А масалан, хозирги давримизни оладиган булсак, масалан, форумга кирганимда менда бир гал хирс уйгонувди :biggrin:. Так что, купальникда юрибдими ё костюм-юбкадами - фарки унчалик катта эмас.

Demak, maktablarda formani joriy qilish o'quvchilarga har tomonlama foydadan xoli bo'lmaydi: bilim darajasining o'sishiga ham,tartib-intizomga rioya qilinishiga ham.

Каёкда! Манга фарки йук - формадами, купальникдами :biggrin:.

insider
28.08.2009, 16:45
Сообщение от Nigora Tursunova Посмотреть сообщение Balkim shunday go'zal qiz oldida o'tirsa, uyalganidan xam, uzini aqlli ko'rsatish uchun xam ilm olishga harakat qilar?

Бор эди "шундайлар", (яъни севишганлар), лекин билим даражасини ошиши хеч хам кузатилмади, аксинча, охири окибат декандан "чиройли" гапларни эшитишди.

Nigora Tursunova
28.08.2009, 16:55
Сообщение от Nigora Tursunova Посмотреть сообщение Balkim shunday go'zal qiz oldida o'tirsa, uyalganidan xam, uzini aqlli ko'rsatish uchun xam ilm olishga harakat qilar?

Бор эди "шундайлар", (яъни севишганлар), лекин билим даражасини ошиши хеч хам кузатилмади, аксинча, охири окибат декандан "чиройли" гапларни эшитишди.
Man maktab o'quvchilarini na'zarda tutgandim.

Nigora Tursunova
29.08.2009, 13:33
Манга фарки йук - формадами, купальникдами :biggrin:.
Shunchun xam aytamanda, shart emas, o'g'il-qizlarni alohida-alohida o'qitish. Foydasi yuq. Xamma narsa odamni o'ziga bog'liq.

insider
29.08.2009, 13:45
Манга фарки йук - формадами, купальникдами :biggrin:.
Shunchun xam aytamanda, shart emas, o'g'il-qizlarni alohida-alohida o'qitish. Foydasi yuq. Xamma narsa odamni o'ziga bog'liq.

Лекин хамма хам сиз уйлаганчалик тарбия курган эмас да :naughty:

масалан менинг олдимда миниюбка кийдан, ярим ялонгоч кийимда утирган кизни, мен бир соатда ураб куяман.
узига ярашадиган "керакли жойлари" ёпик булган кийм кийганини эса, хохиш пайдо булсагина ...
кийинишни билмаган, ярашмайдиган лекин ёпик кийинган кизни ураш умуман хаёлга келтирмайман

:biggrin::biggrin::biggrin:

Kahramon Jalilov
06.09.2009, 13:50
Hamma narsani ham yahshi ham yomon tomoni bo'r, ham salbiy ham ijobiy tarafi mavjud. Ko'pchilik hollarda boshlang'ich sinflarda og'il bolalar va qiz bolalar alohida o'qitilar edi. Hamma narsani o'ziga yarasha yo'llari mavjud bularni sharoitga qarab amalga oshiriladi. O'gil bolla bilan qiz bollani bir joyda o'qishining yomon taraflarini tariflamasa ham bo'ladi lekin bir muncha yahshi tomonlari mavjud qiz bola bo'r joyda ozodalik va tartib-intizom bo'lishi mumkin o'g'il bolla orasida raqobatchilik muhiti boshqacha shakllanadi,... O'gil bolla bn qizla bir joyda o'qiganda ulaga Jismoniy tarbiya yoki shunga o'hshash darslarni yo'qotmaslik aksincha boshqacha yo'l tutsa bo'ladi Bolalar uchun jismoniy tarbiya qiz lar uchun bu darsning o'rniga mehnat yoki chevarchilik, pazandachilikni o'rgatadigan fanlarni qo'ysa bo'ladi...

Ozoda Umarova
18.09.2009, 10:49
Барча мавзуга тегишли булмаган постлар учириб ташланди.

pipicron
18.09.2009, 11:11
Ассалом алайкум ахли форумдош.
Киз ва йигитларни бир биридан ажратиб укитилиши бир канча ижтимоий, иктисодий, сиёсий муаммоларни келтириб чикаради. Бундан ташкари, бир нарсага эътиборимизни каратсак яхши буларди: Одатда мактаб укувчилар узлари бирга укийдиган кизларга/йигитларга эмас, узга кизларга/йигитларга купрок эътибор беришади. Бу йигит ва кизларда бир бирига нисбатан хирсий иштиёкнинг сустлашганидан далолат беради. Улар уртасидаги муносабатлар либераллашади. Агар уларни ажратиб куйсак, уларда таъкикка кизикиш янада кучайиши мумкин. Албатат, баъзи фанлардан уларни алохида-алохида укитган маъкул. Лекин жамиятда уларни узаро бирга тарбиялаш уларда узга жинс вакилларини урганиш, уларнинг жамиятдаги урни ва муаммоларини билишни шакллантиради. Бу эса келажакда оилада узаро тушунмовчиликларни олдини олади.
Агар диний никтаи назардан караш лозим булса, шуни айтишим мумкинки, бундай карашлар бутун жамият учун хамтугри келавермайди. Бунга хар ким алохида, индивидуал ёндашиши керак.

Bekmirzo
20.09.2009, 18:45
Ayniqsa balog'atga yetish paytida qarama-qarshi jins vakillariga bee'tibor bo'lolmaydi.

Эътибор качон пайдо булади ? Качонки хирс уйгонса ? Хирс качон уйгонади ? Качонки кийиниш одбига амал килинмаса. Хар хил миниюбка, ярим ялонгоч кийимларни кийилиши ...
Бунинг сабаблари - глобаллашув (европага таклид килиш).

Институтимизда шундай кийиниш холатлари асосан сессия пайтларида авж олади.

Мактабларда эса, билмадим.Toshkent maktab va litseylarida ahvol chatoq edi oxirgi yilda.
Qizlarimizning kalta yubka kiyishlari nazarimda o'spirin bolalarni xarob qilib qo'yayotgandek... Ya'ni, qizlar o'zlarining yengil kiyinishlari bilan o'zlariga kelajakda er bo'lishi mumkin bo'lgan o'spirin bolalarning potenciyasiga salbiy ta'sir qilishayotganliklarini anglashmayapti, nazarimda.
Ertaga turmushga chiqqach, qarshisida turgan eri sustlik qilsa, aybni o'zidan izlashiga ham to'g'ri keladi bugunning o'spirin qizlari...

Maktablarda hijobli qizlarning hijobiga qarshi gaplar kuchayayotgan davr hozir. Soni lorsillab ko'rinib yuradigan qizlarning kiyinishiga esa maktab va litseylar ma'murlari biror narsa deyisholmayapti. Kuchi hijoblilarga yetyapti, afsuski...

Hijob yechilishini talab qilganga yarasha, tizza ko'rinmaydigan uzun yubka va umuman ichki kiyimlar ko'rinmaydigan kiyim kiyishlarini talab qilish ham kerak hammadan qizlardan. Tenglik yo'q, afsuski...

Kahramon Jalilov
11.10.2009, 21:39
Yana bir muammo haqida yuz yuritildi bunga bir misol qilaman: Rossiya maktablarning birida o'qituvchi o'quvchilardan bir qog'ozni ko'rsatib uni ekran(televizor) holda tasavvur qilishni va o'sha ekran orqali nimalarni ko'rayotganlarini, nimalarni sevib tomosha qilasila, qaysi qahramonlar sizlarga yoqadi kabi mavzuni o'rtaga tashladi va oquvchilar bu vazifani yechishga kirishdi va ohiri natijalar juda ayanchli holda edi...(Yoshlar telekanali)
Ho'sh bizda esa bunga qanday natijalarni olish mumkin?

Odil Rasulov
05.11.2009, 16:55
Жисмоний тарбия гурухларга булиниб утилади.
Агар мактабда киз бола булмаса, угил болаларда мактабга интилиш камаяди. Бу фикрни тугри маънода тушуниш керак. Агар тажриба килиб факат угил болалар укийдиган мактаб очилса бунга амин булиш мумкин.

OmoN
05.11.2009, 17:35
Агар мактабда киз бола булмаса, угил болаларда мактабга интилиш камаяди.
Бу фикрга қўшилмайман. Мен 6-йил "мужской монастыр"да ўқиганман.
Агар тажриба килиб факат угил болалар укийдиган мактаб очилса бунга амин булиш мумкин.
Менимча Тошкентда ҳарбийлар лицейи ҳам бор. Чунки кўчада сумка кўтариб ўқишга кетаётган ҳарбий кийимдаги болачаларни кўп кўраман. У ерда қизлар ўқимаса керак.

Anvar Atakhanov
05.11.2009, 20:47
Киз ва йигитларимизнинг алохида укишларига хозир хеч ким рухсат бермайди. Бу аник. Лекин, шу кизларимизни мактабга ёки бошка укув даргохларига кузатаяпганда ота-оналар фарзандларининг кийинишларига бир назар солиб, у ёк-бу ёкларини беркитиб юришларини назоратга олишлари керак. Бу - насихат эмас, бу - килмаса булмайдиган вазифа ота-оналарга. Баъзи оталар кизларининг ярим ялонгоч булиб кийинишганини куриб ичларида хурсанд булишади "кизим чиройли булиб етилибди" деб. Бундакаларни курганмиз. Мактаб укувчиларини курганман (адашмасам 8-синф укувчиси), "трасса"да турадиган кизларнинг узи. Бунга мактабдаги укитувчилариям индамасмикин? Йигитларимизгаям "гап йук". Тор, баданга ёпишиб турадиган кийим кийишади. Оркаси қўйнинг думбасига ўхшаб чиқиб туради. Бу хам манимча қизларнинг хаёлини олса керак. Йигит киши - йигит кишидай кийиниши керак. Шайтон деган нарса бор. У хар кандай ақли расо фарзандни хам йўлдан уриши бор гап.

Tulqin Eshbekov
05.11.2009, 23:20
Мактабларда угиллар ва кизларни алохида укитиш керакми, деган мавзуни уртага ташламаган маъкулмиди. Бу масалада бизда энди оркага кайтиш ё узгача йул тутиш мумкин эмас, деб уйлайман. Ахир, жахон тамаддуни шундай. Биз жахон билан буйлашаётган давлатлардан биримиз!

AbuMuslim
06.11.2009, 01:24
МАЛЬЧИКИ И ДЕВОЧКИ – ОТДЕЛЬНО?

Смешанное обучение, как бомба замедленного действия
Тысячелетиями мальчики и девочки воспитывались и обучались раздельно. Но в минувшем веке, в основном во второй его половине, был проведен грандиозный социальный эксперимент: школы стали переходить к совместному обучению полов. Сегодня, по прошествии нескольких десятилетий, пришла пора подвести итоги.

РАЗНЫЙ ПОЛ – РАЗНЫЕ МОЗГИ

Некоторые ученые (например, Т. Хризман и В. Базарный), изучавшие высшую нервную деятельность, утверждают, что мозг у мальчиков и девочек функционирует по принципиально разным законам. Возможно, это суждение слишком категорично, но, во всяком случае, информацию представители двух полов воспринимают на самом деле неодинаково. Мальчики прежде всего ищут смысл и, ухватив его, готовы действовать. А девочки более эмоциональны, тоньше чувствуют, но смысл «считывают» хуже.

Скажем, одну и ту же общеизвестную сказку про Красную Шапочку мальчики и девочки слушают по-разному. Когда бабушка говорит: «Дерни за веревочку – дверь и откроется», мальчики остро реагируют только в первый раз, зная, что за дверью прячется Волк. Когда же эта фраза звучит во второй раз (Волк повторяет ее Красной Шапочке), девочки переживают еще сильнее. А у мальчиков реакция ослабевает, поскольку информация ими уже получена и ничего нового они не узнают.

Какой из этого следует вывод, если мы обсуждаем школу? А такой, что мальчику меньше подходит прием «повторения и закрепления» материала. Его мозг не воспринимает повторов и автоматически «выключается». Недаром учитель обычно дергает на уроке именно мальчишек: «Иванов, я тебя спрашиваю! Ты что, не слышишь?» А он и вправду не слышит – отвлекся. Девочки, напротив, все прекрасно воспринимают и во второй, и в пятый раз. Они покорно повторяют, хорошо ориентируются в настроениях взрослых. А мальчик замыкается в себе, начинает комплексовать... Поэтому, говорят ученые, учителям лучше следовать принципу «девочке повтори, мальчика ободри».

Но и подбадривать надо грамотно. Ведь мальчик во всем ищет смысл, и похвала, полученная им за работу, которая ему неинтересна или кажется бессмысленной, на него не действует. А девочке одобрение взрослых важно само по себе. Ее гораздо больше интересует общественное признание. Поэтому она охотней выполняет неинтересную работу просто ради того, чтобы заслужить похвалу. Не случайно «зубрилами» обычно бывают именно девочки.
В современной школе, где господствует смешанное обучение, различия во внутреннем мире мальчиков и девочек практически не учитываются. Особенно от этого страдают мальчики
Есть и другие принципиальные различия в психологии мальчиков и девочек. В подсознании любого человека присутствуют так называемые архетипы – фундаментальные образы, восходящие к глубокой древности, общие для самых разных народов, но различные у двух полов. Подобные архетипические символы проявляются в детских снах и рисунках. У мальчиков это символы свободы и путешествий (ветер, окно, горы, мосты, горизонт, космические полеты, машины, самолеты, ракеты, велосипеды, корабли), символы врага (драконы, роботы, монстры, змеи), символы силы и борьбы (меч, копье, лук, стрелы, крепость), символы победы (флаг, горн, крики «ура!»). А у девочек в снах и рисунках проступает совсем другая система символов: символы материнства (куклы, невесты, детские кроватки или коляски), символы женственности, изящества, легкости, нежности (воздушные шарики, птички, принцессы), символы очага и домашнего уюта (дом, стол, занавески, посуда), символы достатка в доме (ягоды, фрукты, овощи, грибы), символы женской красоты (цветы, яркие губы, глаза, наряды).

Опираясь на эту символику, легко найти эмоциональный отклик в душе ребенка, заинтересовать его, объяснить какие-то малопонятные ему вещи. И наоборот, если информация, получаемая ребенком, не затрагивает эмоций, она проходит мимо: в одно ухо влетает – в другое вылетает.

В современной школе, где господствует смешанное обучение, различия во внутреннем мире мальчиков и девочек практически не учитываются. Преподавание рассчитано на некое бесполое, усредненное существо. Особенно от этого страдают мальчики. Ведь педагоги у нас в основном женщины и потому психология девочек им все-таки ближе.

КРИЗИС МУЖСКОГО НАЧАЛА

Конечно, у каждого человека свой, индивидуальный характер. Но есть типичные черты, тесно связанные с полом. И мальчикам свойственны одни черты, а девочкам -- другие. Мне вспоминается яркий пример. Мой старший сын очень плохо переносил детский сад, и я решила его устроить в маленькую частную группу, надеясь, что там он будет меньше болеть. И вот приходим мы к хозяйке мини-садика, знакомимся, беседуем. Все вроде бы ничего, только одна пятилетняя девочка с косичкой кажется мне немножко странной. Как будто бы нормальный ребенок – резвится, болтает, смеется. А впечатление неестественное. И лишь спустя пару дней я узнаю, что на самом деле это не девочка, а мальчик. Внук хозяйки мини-садика. Ей очень хотелось внучку, и, когда родился внук, она, не пожелав отказываться от мечты, стала одевать и причесывать его по-девичьи. Как вы, наверное, догадались, больше я своего сына в тот дом не водила. Страшновато доверять воспитание своего ребенка таким странным людям. Но речь сейчас не об этом, а о том, что даже в раннем возрасте половые отличия проявлены очень ярко, прежде всего – в рисунке поведения.
Окруженные девочками-одноклассницами и женщинами-педагогами, мальчики легко перенимают женский тип поведения, становятся нерешительными, боязливыми
Мальчики чаще всего бывают шумными, двигательно активными, азартными, смелыми, бесшабашными. Девочки более грациозны, ласковы, сдержанны, аккуратны, усидчивы. Естественно, воспитательный подход к мальчикам и девочкам в школе должен быть совершенно разным. Мальчику обычно бывает трудно высидеть целый урок, ему нужно давать возможность двигательной разрядки. Да и после урока мальчишке хочется сбросить напряжение, побегать, попрыгать, побороться с товарищами. А от него требуют, чтобы он вел себя чинно-благородно, как девочка, пишут замечания в дневнике, ставят плохие отметки, делают выговоры родителям. Поэтому понятно, почему в 95% случаев, по утверждению психиатров, так называемый школьный невроз развивается именно у мальчиков.

Практически до самых старших классов (а порой и до окончания школы) девочки выше, крупнее и сильнее мальчиков. Девчонки часто колотят мальчишек, демонстрируя им свое превосходство. Психологически они тоже развиваются быстрее, опережая сверстников мужского пола минимум на пару лет. Одноклассники кажутся девочкам маленькими и неинтересными. Так в результате обучения в смешанных классах будущие жены начинают открыто презирать будущих мужей. Да и учатся девочки поначалу лучше мальчиков, поскольку берут за счет хорошего почерка, усидчивости и аккуратности.

В современной школе мальчики оказываются психологически более уязвимыми. Они легко попадают под влияние, окруженные девочками-одноклассницами и женщинами-педагогами, легко перенимают женский тип поведения, становятся нерешительными, боязливыми. А у многих мальчиков еще и в семье нет мужского примера! В итоге будущий мужчина феминизируется, становится инфантильным, зависимым, безответственным, не может впоследствии стать главой семейства, настоящим авторитетом для своих собственных детей.

Поэтому можно утверждать, что одной из причин «кризиса мужского начала», о котором сейчас часто говорят, в значительной мере является смешанное обучение.

ВЛАСТЬ СИЛЬНОГО ПОЛА

Наверное, многие из вас наблюдали такую картину: женщина выговаривает подросткам за плохое поведение, а они и в ус не дуют или даже дерзят, но стоит только подключиться мужчине – сразу притихнут, почувствовав силу. Это особенность мальчишеской психологии.

Вот что рассказала мне известный детский врач-психиатр Галина Вячеславовна Козловская:

«Когда к нам обращаются с жалобами на неуправляемость, непослушание ребенка, мы всегда интересуемся взаимоотношениями в семье. Как правило, выясняется, что папа, даже при его наличии, исключен из воспитательного процесса. Мама выступает во всех ипостасях, а папа лежит на диване, смотрит телевизор и ни во что не вмешивается, не пользуется авторитетом. Ребенок в таком случае проявляет яркое неповиновение. Он хамит, дерзит, может даже набрасываться на мать, кусаться, рвать ее вещи. Так агрессивно он реагирует на то, что женщина пытается им командовать. В подобных ситуациях мы обычно рекомендуем матери поменять взаимоотношения в семье. Если она следует нашему совету, вдруг выясняется, что ребенок легко подчиняется отцу, хотя маму слушаться отказывался. Причем, как правило, такую реакцию дают именно мальчики. Они подсознательно чувствуют, что положение, когда командиром в семье является мать, ненормально, и бунтуют...»
Раздельное обучение может способствовать существенному улучшению школьной дисциплины
Аналогичную картину мы наблюдаем и в школе. Мариванна кричит-разрывается, а у мальчишки на его скучающей физиономии написано: «Да кто ты такая, чтобы на меня орать?» А учителю-мужчине часто даже голоса повышать не требуется: мальчишки и так его слушаются. Если же он вдобавок интересно ведет уроки, ему вообще смотрят в рот и ходят за ним табуном.

Так что раздельное обучение (при условии появления в школе педагога-мужчины) может способствовать существенному улучшению школьной дисциплины.

МЫ ЖДЕМ ПЕРЕМЕН?

Школа – место, где дети получают не только знания, но и социальные навыки. Очень многие установки, усвоенные в школьном возрасте, остаются у людей на всю жизнь. А теперь вдумаемся: какая основа взаимоотношений полов закладывается при совместном обучении? Удается ли воспитать у девочек уважение к мальчикам, а у мальчиков романтическое, заботливое, трепетное отношение к девочкам? Девочки не воспринимают мальчиков как сильный пол, потому что одноклассники-подростки физически слабее их. Испытывая давление, будущие мужчины либо подчиняются женщинам, становясь «подкаблучниками», либо занимают оборонительную позицию, считая девчонок своими врагами. С другой стороны, девочки, привыкнув возвышаться над мальчиками, начинают видеть в них существа низшего сорта. Так смешанная школа деформирует отношение мужского и женского начал в обществе.
Во многих местах создаются не отдельные школы, а отдельные классы – для мальчиков и для девочек. На переменах и после уроков ребята общаются, а занимаются раздельно
Не случайно все больше школ возрождают традицию раздельного обучения мальчиков и девочек. В Великобритании есть целые графства, вернувшиеся к испытанной веками системе. У нас тоже появляется такой опыт. В Москве, правда, подобных школ пока немного. А вот провинция оказалась расторопнее столицы. Например, в Республике Коми школ с раздельным обучением уже около пятисот! Кроме того, во многих местах создаются не отдельные школы, а отдельные классы – для мальчиков и для девочек. На переменах и после уроков ребята общаются, а занимаются раздельно. И учителя, и родители довольны результатами.

Татьяна Шишова , психолог и педагог (http://ricolor.org/rus/5/vr/3/)

Odil Rasulov
06.11.2009, 14:04
Мактабларнинг юкори синфларида жисмоний тарбия дарслари киз болалар гурухи ва угил болалар гурихи яъни икки гурухга булиниб утилади. Турли спорт мактабларига катнашмасдан мактабнинг узида спорт билан шугулланиб юкори курсаткичларга эга булган инсонларни биламан. Шунинг учун жисмоний тарбия дарсини номаъкул дарс дейиш мутлако нотугри деб уйлайман

Odil Rasulov
06.11.2009, 14:10
Хар бир масалани хал килишда унинг хусуий холатлари ва умумий холатлари булади. Харбий мактаб, монастыр булар хусусий холатлар. Юкоридаги фикрлар умумий мактаблар учун айтилган эди.

OmoN
06.11.2009, 14:24
монастыр булар хусусий холатлар
Мени ростдан ҳам Шао Линь монахи деб ўйлаяпсиз шекилли :) Қизлар ўқимайдиган жойда ўқиганман. Ҳазил тариқасида "мужской монастыр" дердик.

Odil Rasulov
06.11.2009, 14:28
Гул тикони билан чиройли.
Угил болалрни тикон демокчи эмасман, лекин синфда хар бир партада битта киз ва битта угил утирса хам чиройли, хам синфга ухшаб туради

Anvar Atakhanov
06.11.2009, 19:24
Гул тикони билан чиройли.
Угил болалрни тикон демокчи эмасман, лекин синфда хар бир партада битта киз ва битта угил утирса хам чиройли, хам синфга ухшаб туради

Қиз бола билан ўғил бола никоҳдан кейин бирга ўтирса ана шунда чиройли бўлади. Ундан уёғига хунук бўлади. Атрофга қаранг, қизларимизда шарм-хаё қолмаяпти.
Айтишларича Францияда эркакларнинг потенцияси ўрнига келиши учун у ердаги аёллар 10 йил баданини беркитиб юриши керак экан (Буни бир танишимдан эшитдим).

Lutfillo Tursunov
06.11.2009, 21:50
Айтишларича Францияда эркакларнинг потенцияси ўрнига келиши учун у ердаги аёллар 10 йил баданини беркитиб юриши керак экан
Неча йил кетишини билмадиму, лекин очиқ кийинишнинг йигитларни заифлаштириши исботланган. Ғарб мамлакатларида туғилишнинг камайиши асосан шунга боғланмоқда. Албатта, фақат очиқ кийинишгина эмас, у билан боғлиқ бошқа жиҳатлар ҳам бор.

Husen
08.11.2009, 14:21
1997 йил лицейга имтиҳон топшириб кирган биз 40 нафар ўқувчиларни 2 та синфга бўлишди. Имтиҳондан атиги 2 та қиз ўтган эди. Ёлғизланиб қолишмасин деб иккаласини ҳам бир синфга қўйишди. Натижада иккинчи синф қизларсиз ўқийдиган бўлди ва бахтга қарши мен ҳам ўша синфда эдим! 20 та ўғил бола!
Ўнта-я, ўнта ўғил бола! Лоақал биттаси қиз бола бўлса ҳам майли эди. Дардингни кимга айтишни билмайсан-а... (С) Анзират момо
Хуллас, ўқиш бошланди!
Нафақат эркак ўқитувчилар, балки аёл ўқитувчилар ҳам қиз бола бўлмагани боисми дарсларда дангал-дангал гапиришарди. (Масалан: Ҳой Собир қизларга ўхшаб чайналма, бурро-бурро гапир!) Қиз бола бўлган синфда оддийгина мана шу гапни айтиш ҳам муаммо аслида, тўғрими? қизлар хафа бўлмасин дейишади-да! Ўқитувчи билан ўқувчи ўртасида девор йўқ эди, ҳарҳолда!
Қизлар йўқлиги боисми, ҳамма аламини ўқишдан оларди. Синфимиз, шубҳасиз, ҳамма фандан етакчи эди! Олимпиадаларда айниқса! Ёмон тарафи шуки, навбатчилик қилиш, гулларга сув қуйиш ва бошқалар ҳеч кимга ёқмасди. Аммо, қаттиқ тартиб ўрнатилгани учун барибир бу юмушлар ўз вақтида бажариларди. Қизиғи шуки, хонамиздаги гуллар нариги синфникидан кўра кўп ва хўб эрди!!! (с) Навоий. Аммо, синфдошлар орасида ўзига эътибор бериш барибир бошқа синфга қараганда сустроқ эди. Ҳаттоки, эрта тонгда ҳарна 2-3 дақиқа кўпроқ ухлаш ва вақтни тежаш учун тунда уйқу олдидан пайпоғи тугул галстугини ҳам ечмасдан ухлайдиганлар бор эди. Ишонмаслигингиз мумкин, аммо, тушунинг! Бу факт! (с) Кичкина табиб
хавотир олманг, қизлар билан юрмаса, гаплашмаса бўлмайдиган касалга йўллиқан синфдошларга ҳам (эҳтимол, улардан бири мендирман..) ҳарҳолда жин ургани йўқ. Барибир, йўлини қилиб бошқа синф қизлари билан "дўст" тутинишди.
Лекин, Худонинг биз ғарибларга ҳам атагани бор экан! "Мужик"лар синфи бир йилдаёқ тугатилди. Қўшимча ўқувчилар олиниши ва ихтисослашган синфлар ташкил қилиниши боис, янги синфимизга учта "фаришта" насиб этди. Эҳ-ҳе, бу учта фариштани талашиб ким ким билан уришмади дейсиз? Тан оламан, ўқишимиз сифатига бироз путур етди! Аммо, бу илгариги зерикарли синфимиздан минг марта яхши эди – мактаб шўхликлари, қувноқликларига қайтгандек бўлдик. Янги синфда бирга таҳсил олган 26 нафар ўқувчиларнинг 22 таси олийгоҳларга кирди.
Хулоса шуки, ҳар иккала ҳолатда ҳам бирдек таълим самарадорлигига бемалол эришиш мумкин!!! Шахсан, менга барибир!

SARDOR95
13.02.2010, 16:49
Hammani bittalab o"tqizishshart bu gapimga menimch hamma ustozlar qo"shilsa kerak

Ustozlar bolalarga salbiy tasir ko'tsatadigan bolalar bilan o'delna shug'ullanishlari shartdir

Hozirgi bolalar qaysi fanga qiziqishsa shu fandan qo'shimchalarga qolishligini maslahat qilgan bo'lardim.

Farhod Sadikov
25.02.2010, 21:45
O`g`il va qiz bolalarni alohida o`qitilgani menga ma'qul lekin keyingi masalan kollejda aralash muhitda o`zini qanday tutadi.

OmoN
28.02.2010, 03:21
ustozlar bolalarga salbiy tasir ko'tsatadigan bolalar bilan o'delna shug'ullanishlari shartdir
Қачон?

Fayzbek
13.05.2010, 12:10
O`g`il va qiz bolalarni alohida o`qitilgani menga ma'qul lekin keyingi masalan kollejda aralash muhitda o`zini qanday tutadi. Ko'chada jamiyatda o'zini himoya qilish tushunchasi bo'lmasa?, masalan oddiy misol mehribonlik uyidagi bolalar shahardagi maktablarga taqsimlanadi ular o'sha maktablarda jamiyat orasida tarbiyalanadi.

Rakhmat26
22.05.2010, 23:28
Alohida??? Menimcha bu noto`g`ri fikr.Ertaga ularning keyingi hayotda bir-biri bilan muloqotga kirishishi qiyin bo`ladi (institutda ishda va hokazo)

Fayzbek
24.05.2010, 14:33
Alohida??? keyingi hayotda bir-biri bilan muloqotga kirishishi qiyin bo`ladi Men ham shu fikrdaman sababi jamiyatda u o'z o'rnini topa bilishi lozim... Yana ularni ajratib o'qitish tarafdorlariga aytadiganim ularni ajratib o'qitish emas har bir tarbiyachi, bo'ladimi yo o'qituvchi bo'ladimi o'z ishiga profisional yondashishi kerak.

Rakhmat26
25.05.2010, 23:50
Kechirasiz-u hammangiz (alohida o`itish kerak deb fikr bildirganlar) bu bilan nimaga erishamiz bilmadim lekin, biz hozir 21 sarda yashayapmiz.

AbuMuslim
26.05.2010, 06:21
biz hozir 21 sarda yashayapmiz.

Нима қилибди 21 асрда яшасак...


Мана 21 аср вакилларининг гаплари

По инициативе Российского Союза за здоровое развитие детей (http://www.obrzdrav.ru/) совместно с;
НИИ гигиены детей и подростков Научного Центра здоровья детей РАМН,
Российским государственным социальным университетом,

Национальным Общественным Комитетом «Семья»,

Международным Общественным Движением «Добрые дети мира»,

администрацией г. Железногорска Красноярского края (Красноярск-26),

лицеем №103 раздеьного обучения «Гармония» г. Железногорска при участии Государственной корпорации по атомной энергетике «Росатом»,

Губернатора и Законодательного Собрания Красноярского края,

Министерства образования и науки Красноярского края,

Красноярского краевого института повышения квалификации и профессиональной подготовки работников образования, Открытого Содружества Суворовцев, Нахимовцев и Кадет России, Союза гимназий России проведена 1-ая Всероссийская научно-практическая конференция по вопросам поло-личностного (гендерного) воспитания и обучения детей и подростков.
Российский союз не впервые обращается к данной тематике. На проведённом в декабре 2005 года Всероссийском форуме "Образование и здоровое развитие учащихся" (см. подробнее (http://www.obrzdrav.ru/meroprijatija.shtml)) работала секция "Параллельно-раздельное обучение мальчиков и девочек как механизм личностной ориентации отечественной школы", а в сборнике материалов Форума указанной проблематике посвящён отдельный том (см. подробнее (http://www.obrzdrav.ru/lit.shtml)).


Начиная со второй половины XX века психологи, медики, социологи в так называемых развитых странах, в т.ч. и в России, с тревогой фиксируют нарастающий процесс изменения качеств мужской и женской личности в направлении приобретения присущих противоположных полу качеств. Причем, речь идет о глубинном перерождении (деградации) полов не только на уровне конституции тела, но и на гормонально-генетическом.
Это привело к инфантилизации и угасанию мужских качеств у юношей, снижению их трудового и оборонного потенциала, снижению детородного потенциала у молодых женщин, росту врожденной патологии у новорожденных, к взаимному отчуждению полов, деградации семейных устоев, росту социальных пороков. От неотложного решения данной проблемы зависит будущее не только России, но всей цивилизации.
Наиболее эффективный путь решения этой проблемы – взращивание с раннего детства с учётом присущих полу особенностей физического и психического развития (поло-личностного развития) мальчиков как мужчин и девочек как женщин. Ведущую роль в этом процессе помимо семьи играет система образования.
давоми: http://www.genderedu.ru/

AbuMuslim
26.05.2010, 06:24
Кто «за» и почему…
Среди сторонников раздельного обучения – врачи, психологи, генетики, педагоги. Их главный аргумент: мальчики и девочки развиваются по-разному – у них разные интересы, игры, пристрастия. Поэтому учить ребят лучше порознь, учитывая физические возможности, период полового созревания и психологию восприятия.
Действительно, в биологическом и психологическом развитии мальчики отстают от девочек на два года, поэтому в начальной школе обычно хуже учатся. Успеваемость девочек выше, их чаще хвалят учителя – и это может подавить у «сильной половины» класса стремление хорошо учиться. Простой пример – перемена: девочки усидчивы, они могут и на переменке продолжать работать, чтобы дописать начатое. А мальчишек после звонка не удержать, лучше их отпустить, зато они быстрее концентрируются и легко нагоняют упущенное.
Школы для девочек закончили в свое время: «железная леди» Маргарет Тэтчер, бывший премьер-министр Великобритании; бывший госсекретарь США Мадлен Олбрайт; нынешний – Кондолиза Райс; бывший премьер-министр Израиля Голда Мейер; председатель совета директоров компании Hewlett-Packard Карлтон Фиорина.

Некоторые ученые смотрят еще глубже. По мнению Владимира Базарного, руководителя Научно-внедренческой лаборатории физиолого-здравоохранительных проблем образования администрации МО, при совместном обучении мальчики подражают девочкам и перенимают присущие им качества: прилежность, стремление услужить и понравиться, отсутствие протестных установок и т. д. Другими словами, ценности мужского характера исчезают, природные задатки нивелируются – и мальчики развиваются по женскому типу, усваивая женский же эталон социального поведения. Тогда как в раздельных классах они учатся налаживать отношения в своем коллективе, не прячась за спинами девочек, у них воспитываются типичные мужские черты: воля, смелость, решительность и т.п.
По статистике Института гигиены детей и подростков, 40 лет наблюдавших за состоянием здоровья учащихся некоторых школ Москвы, смешанное обучение отрицательно влияет на здоровье 94 % девочек: страдает кровеносная, пищеварительная и нервная системы, их преследуют постоянные простуды, из-за которых они часто пропускают уроки.

Разделяй и учи? У мальчиков и девочек свои особенности мышления, восприятия новой информации. Значит, нужно использовать разные приемы и формы преподавания! Учителям рекомендуют, например, осторожно проводить в «девчоночьих» классах соревнования, потому что эмоциональные девочки иногда очень остро реагируют на неудачу, если проигрывают, а мальчишек, наоборот, соперничество может подстегнуть, заставить быстрее думать, искать правильный ответ. Речь не идет о двух учебных программах. Просто одну и ту же дисциплину дети изучают разными темпами, часто по-другому строится и сам урок.
Розалия Чалимова, учитель физики высшей категории, ответственная за ГЭП в школе N 1257:
– Девочкам нужно подробно объяснить тему, привести примеры, а после этого проверить, как они усвоили материал, предложив решить задачку. Мальчикам свойственно искать новые пути, быть первооткрывателями. Им лучше предложить сначала справиться с заданием самостоятельно, а уже потом обобщить, рассказать, как и почему надо было действовать.
В школе N 1257 первый набор детей в раздельные классы начался 15 лет назад. В течение 11-ти лет в школе одновременно существовали смешанные и однополые классы.

Педагоги отмечают целый ряд преимуществ раздельного обучения:


повысилась успеваемость: девочкам, которых в подростковом возрасте больше волнуют не уроки, а внешность, при раздельном обучении проще сосредоточиться на предмете
выросла работоспособность – можно «пройти» больше, подробнее разобрать сложные темы
легче поддерживать порядок и тишину, настроить ребят на учебу
улучшилось психологическое состояние учеников, они более комфортно чувствуют себя в школе
дети не стесняются неправильно ответить или переспросить, если что-то не поняли
на уроках физкультуры девочки не комплексуют в бассейне, уверенно прыгают через «козла», а мальчики не боятся промахнуться мимо кольца, сделать меньше подтягиваний, отжиманий и т.д.



манба: (давоми) http://www.ucheba.ru/school-article/2946.html

AbuMuslim
26.05.2010, 06:26
Настоящий бум раздельного обучения переживает США: по словам Леонарда Сакса, директора Национальной ассоциации гендерного образования, с 1998 г. более чем в 50 раз выросло количество школ с раздельным обучением, и скоро к экспериментальной программе примкнут тысячи новых учебных заведений.

Fayzbek
02.06.2010, 11:52
...
Bu "Quroni Karim"dagi kavsar surasidagi abdtar, deganiga mos kelarkanda...
Oldingi qoldirilgan postlardagi Evropadagi ahvol buni yana bir karra tasdiqlayapti chamamda. Yo men adashyapmanmi?

Mehriddin
24.01.2011, 23:02
5-sinfgacha aralash, 6-9 alohida, kollej-litsey va oliy o'quv yurtlarida birga hatto yotoqxonalar ham birga bo'lishi kerak ya'ni ((((((1-qavat qizlar 2-qavat og'illar))))))) shundagina o'g'illarga ham qizlarga ham yaxshi bo'ladi chunki birgalikda dars qilishadi va tozalikka e'tibor berib yurishadi.........................

bu meni fikrim yana bilmadim

Ustoz
26.01.2011, 02:11
Bunday gaplarni ehtiyot bo`lib gapiringlar, birortasi o`qib qolsa hali mana bu tajribalari tugab ulgurmay boshqalarini boshlab yuborishmasin. Sal biz o`qituvchilar o`zimizga kelib olaylik. :)

1996 yili maktabga ishga kirgan bo`lsam, 1997 yoki 1998 yillarda bahoni o`zgartirishdi (agar xotiram pand bermayotgan bo`lsa) va haligacha tuzukroq baho tizimini berishmadi. Har chorak bitta yangilik, aylanib o`rgilib yana o`sha eskisiga qaytamiz shekilli. Bu orada shu baho tizimi bilan qancha "aqlli" dissertatsiyalar va yana shunga o`xshaganlarni yoqlagan, yoki mukofot olgan, biz esa shu tajribalarning qurboni bo`lib yuribmiz, Yaqinda berishgani qanchaga chidarkan hudo biladi. Yana birortasi Sizlarning fikrlaringni o`qib olib ta`lim tizimimizga yangilik kiritsa ta`lim tizimimizning uvoliga qolasizlar.

AbuMuslim
25.02.2011, 01:54
5-sinfgacha aralash, 6-9 alohida, kollej-litsey va oliy o'quv yurtlarida birga hatto yotoqxonalar ham birga bo'lishi kerak ya'ni ((((((1-qavat qizlar 2-qavat og'illar))))))) shundagina o'g'illarga ham qizlarga ham yaxshi bo'ladi chunki birgalikda dars qilishadi va tozalikka e'tibor berib yurishadi......................... bu meni fikrim yana bilmadim

Яхши бўлишини қаердан билдингиз? Фикрингиз нимага асосланган?

Nod
25.02.2011, 09:58
Менимча Кизлар учун алохида мактаблар (кушимча программалар билан) очилса яхши булар эди.
Алоҳида-алоҳида ўқитиш шарт эмас фикридаги дустларимизнинг киз фарзандлари хали мактабга боришмаган куринади.

Mehriddin
05.03.2011, 17:52
"....Мен қадимнинг яхши одатларидан бири — ўғил ва қиз болаларни алоҳида-алоҳида ўқитишни тиклашни истар эдим.
Олдинги давр, олдинги мухит бошка булган хозирги вактда киз бола кам синфдаги укувчилар гаплари купол,огзига келганни гапиради.Киз бола синфда куп булса угил болалар гапирган гапини уйлаб гапиради буни кузатганман.

Maulen
04.04.2011, 15:27
Фикрларингиз тўғри, биласизми Ўзбек-Турк лицейида тахсил олган болалар билан оддий лицей болалалрининг фарқи анча сезилиб турарди. Бу билан ўша лицейда фақат ўғил болалар ўқирди..., демоқчиман.
-------------------------------------------------------------------
Мени кечирасиз-у нега шу сиз келтирган лицейлар ёпилди экан бир уйлаб курдингизми?Нега ажратишни ёклаяпсизлар билмадим-у?!Тасаввур килинг сизни ва сизга ухшаганларни бир оролга олиб бориб ташласинчи келгуси хаёт кандай булишини бир тасаввур килинга.Бекорга ЯРАТГАННИНГ узи инсонни жуфт килиб яратмаган.Факат хар ким узининг НАФСИНИ тия билиши хаётга нима учун келганлиги нима учун яшаётганлиги ва келгуси хаёт учун нимани ва кимни ворис килиб колдирмокчи эмасми?!Во ажобо кайси замонда яшамокдамиз.Яна паранжани хохлоб тарихда узини окламаган нарсаларни давом этирсак.Мана шунаканги эскилик саркитларидан качон холи буламиз.

Lutfillo Tursunov
04.04.2011, 15:57
Мана шунаканги эскилик саркитларидан качон холи буламиз.
Ҳозир ғарб мамлакатларида ҳам ўғил ва қизларга алоҳида-алоҳида таълим бериш масаласи жиддий муҳокама этиляпти.
Мутахассисларнинг айтишича, тенг ёшли ўғил ва қизларда мия фаолияти турлича ривожланади ва ишлайди. 12-14 ёшли болаларнинг биологик ва психологик ривожланиши шу ёшдаги қизлардан ўртача икки йил орқада бўларкан. Шунинг учун уларни алоҳида-алоҳида ўқитиш тизимини йўлга қўйиш масаласини кўпчилик оқлаяпти.
Юқоридаги таклифга сарқит деб қараш нотўғри.

Lutfillo Tursunov
04.04.2011, 15:59
маулан ака харма
Маулан ака пет совет боложақ обедленбединизбе
Кечирасизу, форумни чат билан алмаштириб юборяпсиз шекилли.

OmoN
04.04.2011, 16:09
Мени кечирасиз-у нега шу сиз келтирган лицейлар ёпилди экан бир уйлаб курдингизми?Нега ёпилибди экан? Билсангиз ўртоқлашинг...

JUS
04.04.2011, 16:34
маулан ака харма
Маулан ака пет совет боложақ обедленбединизбе
Кечирасизу, форумни чат билан алмаштириб юборяпсиз шекилли.

Ҳа йўқ. "Педсовет"да юқоридаги масалалар кўтарилиши тўғрисида эслатиб қўйдилар холос. :)

Anvar Atakhanov
04.04.2011, 17:22
Тасаввур килинг сизни ва сизга ухшаганларни бир оролга олиб бориб ташласинчи келгуси хаёт кандай булишини бир тасаввур килинга.Бекорга ЯРАТГАННИНГ узи инсонни жуфт килиб яратмаган.
Орол не причем. Мактаб хакида кетаяпти гап. "Яратганнинг Узи жуфт килиб яратган" дейиш мактабга тугри келмайди. Балки "уларни никохлаб куйиш керак" дерсиз, "жуфтини топди" деб :-((

Nigora Umarova
04.04.2011, 18:24
salo, forum sizga "so'z o'yini" o'ynatish maydoni emas.
Ishlatgan iboralaringizni o'qib 70-maktabda o'qituvchiligingizga sal-pal shubhalanib qoldim.
Keyingi safar o'chirib tashlagan xabarlaringiz mazmunidagi xabarlarni qoldirsangiz, forumga faqatgina "mehmon" tarzida tashrif buyurasiz.


Forumda ham, malaka oshirish institutida ham, maktabda ham ko'p o'qituvchilarni ko'rganman-ku, lekin bunaqasini.... ;)

Maulen
05.04.2011, 14:45
... Har chorak bitta yangilik, aylanib o`rgilib yana o`sha eskisiga qaytamiz shekilli. Bu orada shu baho tizimi bilan qancha "aqlli" dissertatsiyalar va yana shunga o`xshaganlarni yoqlagan, yoki mukofot olgan, biz esa shu tajribalarning qurboni bo`lib yuribmiz, Yaqinda berishgani qanchaga chidarkan hudo biladi. Yana birortasi Sizlarning fikrlaringni o`qib olib ta`lim tizimimizga yangilik kiritsa ta`lim tizimimizning uvoliga qolasizlar.

Siz bilan o'quvchilarning bilimini baholshda bir fikrda ekanman.Haqiqatan ham hozirda kimlardir tajriba ostida bilimsiz bo'lib qolishi mumkin emasmi?Olimlar mutaxasislar nima derkan?!

Maulen
05.04.2011, 14:53
Ҳозир ғарб мамлакатларида ҳам ўғил ва қизларга алоҳида-алоҳида таълим бериш масаласи жиддий муҳокама этиляпти.
Мутахассисларнинг айтишича, тенг ёшли ўғил ва қизларда мия фаолияти турлича ривожланади ва ишлайди. 12-14 ёшли болаларнинг биологик ва психологик ривожланиши шу ёшдаги қизлардан ўртача икки йил орқада бўларкан. Шунинг учун уларни алоҳида-алоҳида ўқитиш тизимини йўлга қўйиш масаласини кўпчилик оқлаяпти.
Юқоридаги таклифга сарқит деб қараш нотўғри.
Мени кечирасизу КОШ КУЙАМАН ДЕБ КУЗ ЧИКАЗИБ олмайлик.Бази бировларга юкоридаги айтилган гаплар бошкача тус олишига сабаб булмасин деган фикрдаман.Гарбми Шаркми яхшиси ОЛИМларимиз бош котирадиган саволлар калашиб ётибди.Биз укитувчилар яхши билим тарбия бериш билан машгул булганимиз тугри булар.Нима учун инклюзив укишни уртага ташлашмокда бу хам шунга ухшаш бир хол эмасми?

Maulen
05.04.2011, 14:57
Нега ёпилибди экан? Билсангиз ўртоқлашинг...
Бу тугрида Узбекистон телевидениясида хам курсатув булганди-ку.

Nigora Umarova
05.04.2011, 14:58
Нима учун инклюзив укишни уртага ташлашмокда бу хам шунга ухшаш бир хол эмасми?

Йўқ. бу шунга ўхшаш ҳол эмас. Инклюзив таълимда соғлиғи жиҳатидан имконияти чекланган ўқувчиларни соғлом болалар билан бирга ўқитиш назарда тутилган. Ўғил бола ва қиз болаларни алоҳида алоҳида ўқитиш эса таомила бошқа масала.

Nigora Umarova
05.04.2011, 15:01
Бу тугрида Узбекистон телевидениясида хам курсатув булганди-ку.

Кўрсатувда айнан нима дейилганди? Ёритиб берсангиз, илтимос. Сабаби, баъзилар бу кўрсатувни кўрмаган бўлишлари ва унда кўтарилган масаладан бехабар бўлиб қолган бўлишлари мумкин.

Maulen
05.04.2011, 15:06
Тасаввур килинг сизни ва сизга ухшаганларни бир оролга олиб бориб ташласинчи келгуси хаёт кандай булишини бир тасаввур килинга.Бекорга ЯРАТГАННИНГ узи инсонни жуфт килиб яратмаган.
Орол не причем. Мактаб хакида кетаяпти гап. "Яратганнинг Узи жуфт килиб яратган" дейиш мактабга тугри келмайди. Балки "уларни никохлаб куйиш керак" дерсиз, "жуфтини топди" деб :-((
Жахлингиз чикмасин сиз укимишли инсонсиз кунглингизга теккан булса узр.Ажратиш яхши натижа бермаслиги хаммага аён.Бизнинг максадимиз бир оила фарзандидек таълим тарбия беришдир.Агар ёнма ён бирга укиса ишласа хамфикр булса шунда ривожланиш олдинга караб борадику.Жабр зулмдан ёмон куз карашлардан йирок булмок керак.Тарихдан маълумки жахолат даврлари хам булган узини окламаган нарса хохлаймизми йукми колиб кетаверади.

Maulen
05.04.2011, 15:26
Нима учун инклюзив укишни уртага ташлашмокда бу хам шунга ухшаш бир хол эмасми?

Йўқ. бу шунга ўхшаш ҳол эмас. Инклюзив таълимда соғлиғи жиҳатидан имконияти чекланган ўқувчиларни соғлом болалар билан бирга ўқитиш назарда тутилган. Ўғил бола ва қиз болаларни алоҳида алоҳида ўқитиш эса таомила бошқа масала.
Инклюзив таълимга менинг фикрим МАХСУС мактаб интернатлар булгани маъкул.Яхшиси чумчук суйса хам кассоб суйсин деган маколни тулдириш керакдир яъни кассобларнинг барчаси чумчук чуйа олмайди факат чумчук суйадиганлари суйиши даркор. Хаётда сигир суйоладиган касоблардан ТУЯни суйадиганлари камдан кам чикар экан.Чунки хар нарсанинг узига яраша сир асрорлари буларкан.
Ажратиб укитишга шахсий фикрим КАРШИМАН максадимиз бирлаштириш бир бирини тугри тунушга ургатиш келажакда бир бирига хурматини жойига куйишни ургатиш -ку.Хаёт бу муракаб масала.

Maulen
05.04.2011, 15:33
Кўрсатувда айнан нима дейилганди? Ёритиб берсангиз, илтимос. Сабаби, баъзилар бу кўрсатувни кўрмаган бўлишлари ва унда кўтарилган масаладан бехабар бўлиб қолган бўлишлари мумкин.
Бу курсатувда асосан таълим тарбия тугрисдаги айрим камчиликлар борлиги эди.Пайтдан фойдаланиб яхшиси сиз мутахасис сифатида шунга ухшаш телевидения курсатувларини ИНТЕРНЕТ ёрдамида телевидения ходимларидан куриш мумкинлигини сурасангиз.Масалан мактаб укувчиларига ТЕАТР .ТЕЛЕВИДЕНИЯ курсатувларидан наъмуналар курсатилса тафаккур килиш доираси усишига ёрдам буларди .Шулар тугрисида хам фикрлашиш яхши буларди.

Nigora Umarova
05.04.2011, 15:38
Пайтдан фойдаланиб яхшиси сиз мутахасис сифатида шунга ухшаш телевидения курсатувларини ИНТЕРНЕТ ёрдамида телевидения ходимларидан куриш мумкинлигини сурасангиз.Масалан мактаб укувчиларига ТЕАТР .ТЕЛЕВИДЕНИЯ курсатувларидан наъмуналар курсатилса тафаккур килиш доираси усишига ёрдам буларди .Шулар тугрисида хам фикрлашиш яхши буларди.

Bu borada sa'yi-harakatlar olib boryapmiz. Ma'rifiy ahamiyatga ega bo'lgan ko'rsatuvlar va videolavhalar www.utube.uz saytida muntazam joylashtirilyapti. Agar sizda ham o'tgan namunaviy ochiq darslaringizning videolavhasi mavjud bo'lsa utube.uz ga joylashtirishingiz mumkin. O'qituvchilar uchun bu narsa metodik yordam bo'ladi.

Nigora Umarova
05.04.2011, 15:52
Ажратиш яхши натижа бермаслиги хаммага аён.Бизнинг максадимиз бир оила фарзандидек таълим тарбия беришдир.Агар ёнма ён бирга укиса ишласа хамфикр булса шунда ривожланиш олдинга караб борадику.Жабр зулмдан ёмон куз карашлардан йирок булмок керак.Тарихдан маълумки жахолат даврлари хам булган узини окламаган нарса хохлаймизми йукми колиб кетаверади.

Agar ta'lim sifati va samaradorligini oshirish uchun ajratib o'qitish masalasi ko'tarilayotgan ekan, yaxshi natija bersa ajratib o'qitishni ma'qullayman.
Og'il bolalarimizga haqiqiy "erkakcha tarbiya", qizlarimizga esa o'ziga xos tarbiya bermog'imiz darkor.
Maktablarimizda aksariyat ayol o'qituvchilar dars berishadi, erkak o'qituvchilar kam. Aollar tabiatan yumshoqko'ngil bo'lishadi, o'g'il bolalar tarbiyasida esa qattiqqo'llik darkor.
Jaholat davrining ushbu mavzuga qanday aloqasi bor?

Maulen
08.04.2011, 11:52
Maktablarda haqiqatan 80-95 foiz o'qituvchilarni ayol kishilardir.Erkaklarning kamligiga juda ham ko'p sabab va faktorlar bor.Masalan: U oila boshlog'i bo'lib barcha masalaga javobgardir iqtisodiy ta'minlanganlik masalasi asosiy dolzarb masalalardan va .... .Tarbiya masalasida maktablarda tarbiyachiga ham bog'liq siz to'g'ri takidlagansiz ayol zoti bilan erkak zoti orasidagi farqlarni sanashga hech qanday dalil talab qilinmasa kerak.

Hero
11.05.2011, 08:31
Bugun maktablarda 9- sinf o'quvchilar birinchi jismoniy tarbiya fanlaridan imtihonlar boshlandi 9-sinf o'quvchilari uchun bu bayram endi ular katta hayotga birinchi va ilk bor katta qadamlar boshladilar ularga bu imtihonlar omad hanisha yor bo'lsin

AbuMuslim
13.09.2011, 13:00
Мактабларда аралаш бўлиб ўқитилиши қандайдир илмий асосга эгами?

Hero
13.09.2011, 13:09
Мактабларда аралаш бўлиб ўқитилиши қандайдир илмий асосга эгами?


Aralash so'zida nimani nazarga tutgandiz

Sherzod Nortojiev
05.10.2011, 18:11
Agar ta'lim sifati va samaradorligini oshirish uchun ajratib o'qitish masalasi ko'tarilayotgan ekan, yaxshi natija bersa ajratib o'qitishni ma'qullayman. Og'il bolalarimizga haqiqiy "erkakcha tarbiya", qizlarimizga esa o'ziga xos tarbiya bermog'imiz darkor. Maktablarimizda aksariyat ayol o'qituvchilar dars berishadi, erkak o'qituvchilar kam. Aollar tabiatan yumshoqko'ngil bo'lishadi, o'g'il bolalar tarbiyasida esa qattiqqo'llik darkor.

Бу масала бугунги кунда ҳақиқатдан ҳам долзарб масала. Сир эмаски, бугунги кунда мамлакатимиз ёшларига берилаётган эътибор, ижтимоий кўмаклар бирорта давлатда бўлмаса керак... Шундай экан, ёшларимизга қўйилган асосий талаб билим олишдир. Форумда илгари сўрилган масала, яъни мактабларда ўғил ва қизларни алоҳида ўқитиш яхши самара беради, менимча. Балки бу жараённи ҳам қайсидир синфдан кейин амалга ошириш керакдир... Масалан 5-6 синфгача ўғил, қизлар биргаликда таҳсил олиши, кейинги 9 синфгача бўлган даврда эса гуруҳларга ажратиш мақсадга мувофиқдир... Асосан, юқори синф ўқувчилари учун ушбу билдирилган фикрлар кўпроқ тааллуқли деб уйлиман... Масаланинг иккинчи тарафи, барибир таълим муассасада юқори малакали педагог-кадрлар ва қаттиқ тартиб интизом бўлмаса ушбу табақалаштириш ҳам натижа бермаслиги мумкин...

Hero
06.10.2011, 08:16
Бу масала бугунги кунда ҳақиқатдан ҳам долзарб масала. Сир эмаски, бугунги кунда мамлакатимиз ёшларига берилаётган эътибор, ижтимоий кўмаклар бирорта давлатда бўлмаса керак... Шундай экан, ёшларимизга қўйилган асосий талаб билим олишдир. Форумда илгари сўрилган масала, яъни мактабларда ўғил ва қизларни алоҳида ўқитиш яхши самара беради, менимча. Балки бу жараённи ҳам қайсидир синфдан кейин амалга ошириш керакдир... Масалан 5-6 синфгача ўғил, қизлар биргаликда таҳсил олиши, кейинги 9 синфгача бўлган даврда эса гуруҳларга ажратиш мақсадга мувофиқдир... Асосан, юқори синф ўқувчилари учун ушбу билдирилган фикрлар кўпроқ тааллуқли деб уйлиман... Масаланинг иккинчи тарафи, барибир таълим муассасада юқори малакали педагог-кадрлар ва қаттиқ тартиб интизом бўлмаса ушбу табақалаштириш ҳам натижа бермаслиги мумкин...

Aynan hayotga katta qadam tashlayotgan o'g'il va qizlarni ajratish manimcha umuman to'g'ri kelmasa kerak. Chunki o'g'il qiz o'sha davrda 100 % bo'lmasa ham 60 % bir -biriga hurmat qilishni o'rganishadi,qizlarga e'tibor (ya'ni e'zozlash)berishni, qizlar esa yigitlarga hurmat bilan qarashni o'rganishadi.

Nigora Umarova
06.10.2011, 09:24
Aynan hayotga katta qadam tashlayotgan o'g'il va qizlarni ajratish manimcha umuman to'g'ri kelmasa kerak. Chunki o'g'il qiz o'sha davrda 100 % bo'lmasa ham 60 % bir -biriga hurmat qilishni o'rganishadi,qizlarga e'tibor (ya'ni e'zozlash)berishni, qizlar esa yigitlarga hurmat bilan qarashni o'rganishadi.

Баъзан қиз болалар ўғил болалардан бирга ўқишганлигида эркакшодаликни ҳам ўрганишлари мумкин, гапириш, сўз ишлатиш услубига тақлид қилувчилар ҳам топилади.
Ўзаро ҳурмат қилиш оилада шаклланади.

workerbeeviii
06.10.2011, 10:11
Aynan hayotga katta qadam tashlayotgan o'g'il va qizlarni ajratish manimcha umuman to'g'ri kelmasa kerak. Chunki o'g'il qiz o'sha davrda 100 % bo'lmasa ham 60 % bir -biriga hurmat qilishni o'rganishadi,qizlarga e'tibor (ya'ni e'zozlash)berishni, qizlar esa yigitlarga hurmat bilan qarashni o'rganishadi.

Nega aynan 60%? Nega masalan 65 yoki 55 emas, 60% deb yozayapsiz? Statistik ma'lumotlar asosida tahlil o'tkazganmisiz? Menimcha yo'q.
Nima deb o'ylaysiz, o'quvchilar maktabga bilim olish uchun borishlari kerakmi yoki siz yozganday o'spirinlar qizlarga e'tibor berishni, balog'at yoshidagi qizlar esa jinsiy gormonlar ta'sirida karaxtroq, xayoli buzilib yurgan o'spirinlarga hurmat bilan qarashni o'rganishlari uchunmi?
O'zi shundog'am TV ni "qizlarga e'tibor berish" mavzusi bosib ketdi.

Hero
07.10.2011, 08:09
Nega aynan 60%? Nega masalan 65 yoki 55 emas, 60% deb yozayapsiz? Statistik ma'lumotlar asosida tahlil o'tkazganmisiz? Menimcha yo'q.
Nima deb o'ylaysiz, o'quvchilar maktabga bilim olish uchun borishlari kerakmi yoki siz yozganday o'spirinlar qizlarga e'tibor berishni, balog'at yoshidagi qizlar esa jinsiy gormonlar ta'sirida karaxtroq, xayoli buzilib yurgan o'spirinlarga hurmat bilan qarashni o'rganishlari uchunmi?
O'zi shundog'am TV ni "qizlarga e'tibor berish" mavzusi bosib ketdi.


o'quvchilar maktabga bilim olish uchun borishlari kerakmi yoki siz yozganday o'spirinlar qizlarga e'tibor berishni, balog'at yoshidagi qizlar esa jinsiy gormonlar ta'sirida karaxtroq, xayoli buzilib yurgan o'spirinlarga hurmat bilan qarashni o'rganishlari uchunmi?


Shu uchun 60 % deganman sizning fikringizga 40 % kiradi

Masud Mahsudov
07.10.2011, 08:56
Aynan hayotga katta qadam tashlayotgan o'g'il va qizlarni ajratish manimcha umuman to'g'ri kelmasa kerak. Chunki o'g'il qiz o'sha davrda 100 % bo'lmasa ham 60 % bir -biriga hurmat qilishni o'rganishadi,qizlarga e'tibor (ya'ni e'zozlash)berishni, qizlar esa yigitlarga hurmat bilan qarashni o'rganishadi.

Бемаъни фикр.

Қиз-йигит ўртасидаги ҳурмат ривожланиши учун, аксинча, уларни ажратиб қўйиш кўпроқ самара беради. Мен 5-синфгача аралаш синфда, 6-синфдан бошлаб эса фақат ўғил болалар синфида ўқиганман. Ўзим билан ўқиган 32 та дўстларимни мисол келтиришим мумкинки, улар аралаш ўқиган синфлардагига қараганда кучли билимли, шу билан бирга аёлларга бўлган муносабати ҳавас қилгудек. Қолаверса, мактаб билим бериш маскани, бир-бирига ҳурмат уйғотиш жойи эмас - тарбия оилада берилади.

Аралаш ўқитиладиган синфларда қизларнинг ҳам, йигитларнинг ҳам асосий эътибори дарсда бўлади, бу эса яхшироқ таълим олишга асосдир.

Hero
07.10.2011, 09:13
Бемаъни фикр.

Қиз-йигит ўртасидаги ҳурмат ривожланиши учун, аксинча, уларни ажратиб қўйиш кўпроқ самара беради. Мен 5-синфгача аралаш синфда, 6-синфдан бошлаб эса фақат ўғил болалар синфида ўқиганман. Ўзим билан ўқиган 32 та дўстларимни мисол келтиришим мумкинки, улар аралаш ўқиган синфлардагига қараганда кучли билимли, шу билан бирга аёлларга бўлган муносабати ҳавас қилгудек. Қолаверса, мактаб билим бериш маскани, бир-бирига ҳурмат уйғотиш жойи эмас - тарбия оилада берилади.

Аралаш ўқитиладиган синфларда қизларнинг ҳам, йигитларнинг ҳам асосий эътибори дарсда бўлади, бу эса яхшироқ таълим олишга асосдир.


Man bu yerda sizni nazarga tutmadim shekilli. Man o'zimning maktabi nazarga tutdim 1081 o'quvchimiz bor 1-9 sinf o'g'il- qiz qo'shib dars olib boriladi hech qanday be'manilik yoki boshqa voqialar ro'y bermagan. Yurgan yo'llariga kattalar kichiklarni yo'l beradilar. O'qituvchilar hurmat ihtirom bilan qaraydilar.Buning hammasi uchun bizning deriktorimizga katta Raxmat aytaman.


kiyin masud aka mani shaxsiy pochtam bor ho'p

Husen
25.02.2013, 09:47
Берилиб ўқидим, маза қилиб ўқидим. Анчадан бери бунақа ўткир фельетон ўқимагандим. "Муштум"га минг бор раҳмат! Муштининг зарбаси янада кучайсин!

https://img.uforum.uz/thumbs/zctqhkh7808469.jpg (https://img.uforum.uz/images/zctqhkh7808469.jpg)https://img.uforum.uz/thumbs/xvjagxw3498662.jpg (https://img.uforum.uz/images/xvjagxw3498662.jpg)https://img.uforum.uz/thumbs/gymvqyj9484588.jpg (https://img.uforum.uz/images/gymvqyj9484588.jpg)

Shahodat
25.02.2013, 19:33
Мактабларда аралаш бўлиб ўқитилиши қандайдир илмий асосга эгами? Бундай саволлар ноўринли эмасми? Ажратиб ўқитиш,
улар аралаш ўқиган синфлардагига қараганда кучли билимли,сўнгра қизларни ўқитмаслик,
тарбия оилада бериладидеб, Ўзбекистон Конституциясининг барча фуқаролар тенглигини ҳисобга оляпсизларми? Мактаб нафақат билим бериб тарбия бермаса
аёлларга бўлган муносабати ҳавас қилгудек. қаерда ўрганасиз?
Масаланинг иккинчи тарафи, барибир таълим муассасада юқори малакали педагог-кадрлар ва қаттиқ тартиб интизом бўлмаса ушбу табақалаштириш ҳам натижа бермаслиги мумкин... педагогларда малакаси етишмаса, ўғил болалар билан асабини бузмасдан фақат тинчгина қизлар билан ишлашадими?