Просмотр полной версии : Поэзия и технические дисциплины
Ibragim Yermatov
12.11.2007, 08:57
Поэзия и технические.
На своих занятиях я часто использовал цитаты, если была возможность и отрывки из стихотворений (http://highedu.zn.uz/poems). Применяются ли сейчас подобное? Что и в каких дисциплинах?. Оправдано ли такое при преподавании технических дисциплин?
Evgeniy Sklyarevskiy
12.11.2007, 21:00
Отличные стихи!
стихи давно применяются для запоминания массивов информации - например, для запоминания числа ПИ, для обхода шахматной доски конем, ну и классика - Иван Родил Девчонку... Хорошо бы собрать все такие примеры.
Виктория Биктимирова
12.11.2007, 23:58
За время учёбы в университете учителей, использующих такие методики запоминания, не встречала.
Но в школе была учительница по русскому языку, она сама писала стихи, которые помогали запоминать правила и исключения. Мы часто и сами сочиняли стихи, рисовали в тетрадках картинки, которые касались правил правописания. Вот так, до 11 класса мы изучали русский язык.
Я и сейчас могу легко вспомнить правила руского языка благодаря её методике.
Dilya Hasanova
13.11.2007, 09:16
Поэзия и технические.
На своих занятиях я часто использовал цитаты, если была возможность и отрывки из стихотворений (http://highedu.zn.uz/poems). Применяются ли сейчас подобное? Что и в каких дисциплинах?. Оправдано ли такое при преподавании технических дисциплин?
Классные стихи, думаю такой метод очень даже не плох для технических дисциплин. Я из школьной программы все еще помню как нас учили падежам русского языка:
Иван Решил Дорогую Вазу Тане Подарить. :)
Ibragim Yermatov
13.11.2007, 09:18
victority вы мне напомнили школу. Хотя прошло очень много времени с тех пор, но я не забуду: "Биссектриса - это такая крыса, которая ходит по угла и делит угол пополам".
Akbar Nurmatov
13.11.2007, 17:11
Техник фанларни ўқитишда шеърлардан фойдаланишни билмадиму, лекин ижтимоий предметларни ўқитишда, албатта, шеър айтиб туриш керак, деб ўйлайман. Ҳар қандай фикрни қофияга солиб айтсангиз, у ҳам тез етиб боради, ҳам таъсирли чиқади.
Nozima Tashpulatova
14.11.2007, 11:44
O'zim yaqinda bitirganim sababli, bir muammo hali ham esimdan chiqmaydi. O'qituvchilar biz uchun kerakli fanlarni tushuntiraman deb uzzooooqdaaan she'rlar va turli ifodalar bilan boshlashguncha dars tugashiga qo'ng'iroq chalinib qolardi. Fikrimcha aniq fanlarda hech qanday chekinishlarsiz, diqqatni bo'lmaysistematik tarzda dars o'tilishi kerak. Chunki mutahassis bitirgandan keyin ham aniq ishdan chekinishga o'rganib qoladi. Shunday ekan darsdayoq hayolni bo'lmay o'tirish ko'nikmalarini hosil qilish kerak.
Akbar Nurmatov
14.11.2007, 11:58
Яқинда немис олимларнинг аниқлашича, ҳар қандай гап хотирада қолиш учун аввало, инсоннинг ҳис-туйғуларига таъсир қилиш керак экан. Шундагина ўқилган маърузалар хотирада қолиши мумкин, бунинг учун эса шеърлардан (ҳақиқий маънодаги шеърларни назарда тутаяпман) фойдаланиб туриш анча фойдали.
Ibragim Yermatov
14.11.2007, 13:44
Shunday ekan darsdayoq hayolni bo'lmay o'tirish ko'nikmalarini hosil qilish kerak.
Видимо с учителем в этом плане мне повезло больше. Он мог говорить о чем угодно, но только для освоения данной конкретной темы урока. Например при освоении дробей он начинал объяснять так: "Берем лепешку, сверху мажем солидол, делим на пять частей. Две части лепешки дал Васе, три части лепешки дал Тане, кому больше досталось?" Ни один его урок не проходил скучно, все активно участвовали при решении многочисленных примеров и задач, а самое главное - в классе не было двоечников по его предмету.
Он был и остается для меня образцом преподавателя.
Nozima Tashpulatova
14.11.2007, 14:35
...ҳар қандай гап хотирада қолиш учун аввало, инсоннинг ҳис-туйғуларига таъсир қилиш керак экан. Шундагина ўқилган маърузалар хотирада қолиши мумкин, бунинг учун эса шеърлардан (ҳақиқий маънодаги шеърларни назарда тутаяпман) фойдаланиб туриш анча фойдали.
Gap shundaki usha gapni his tuyg'usiz ham qabul qilish mumkin. Hotira kerakli informatsiyani o'zi olib qoladi. Lekin bizni domlalar ko'proq oldi qochdi ma'ruzalaru, har hil sitatali chekinishlar bilan darslarini o'tkazishadi. Agar chegara bilan ishlatilsa balki mavzudan mavzuga o'tishga biroz tanaffus uchun lirika kerak bo'lar. Lekin darsni tushuntirishda, ayniqsa aniq fanlarni o'qitishda mavzudan chetlanishga olib keladi.
Men fizika-matematikaga ixtisoslashgan maktab-internatda tahsil olganman. Matematikaning ashaddiy ishqibozi sifatida shuni aytishim kerak-ki, aniq fanlar yoshlarga o'rgatilayotgan vaqtda she'riyatga ehtiyoj sezadigan, tayanadigan darajada ojiz fan emas. Misol yoki masala qanchalik murakkab bo'lsa, shunchalik ilhomlanardik. Formulalar va matematik usullar olamida biron masalani yechib borar ekanmiz, beixtiyor zavqlanardik. Bu zavqni biron she'riy misra bilan tenglashtirib bo'lmaydi. Aniq fanlarni badiiylashtirish shunchaki qiziq jarayon. Ammo, u fandan tashqarida ro'y bergani va bevosita ta'lim jarayoniga majburan tadbiq qilinmagani ma'qul.
Nigora Umarova
27.11.2007, 12:03
Adabiyot qalbga, aniq fanlar esa aqlga tayanadi.
Bu narsani dars paytida emas, balki, darsdan tashqari to'garak ishlarida yoki qandaydir konkurslarda qo'llassa bo'ladi. Sababi, u o'quvchining diqqatini qandaydir jihatdan chalg'itadi deb o'ylayman.
Masud Mahsudov
28.03.2008, 11:33
Фикримча, аниқ фанларни ўқитишда шеъриятдан фойдаланиш яхши натижа беради. Чунки, аниқ фанлардаги ҳар қандай мисол масалани ёки қоидаларни ёдлаб қолиш инсон мияси учун оғир кечади. Лекин бирор енгил йўл (яъни шеър) ша боғлиқ ҳолда эслаб қолинса, мияда ўша нарсанинг қолиш эҳтимоли катта бўлади. Ҳеч эътибор берганмисиз, математик ёки физикларнинг аксарияти шеъриятга қизиқишади, ўзллари ҳам шеър машқ қиладилар ва бу қобилият уларда яхшигина ривожланган бўлади. Чунки шеърдаги боғлиқликлар, қофия, вазн каби нарсалар билан математикани бемалол боғлаш мумкин.
Masud Mahsudov
28.03.2008, 11:38
Adabiyot qalbga, aniq fanlar esa aqlga tayanadi.
Қалб билан ақлнинг бир-бири билан чамбарчас боғлиқлиги баркамол уйғунликни келтириб чиқармайдими?
Адабиётшуносларнинг неча фоизи математика (ёки аниқ фанлар) га қизиқишади, буни билмадим-ку, лекин, аксарият математиклар адабиёт шинавандаларидир. Бунга қизиқсангиз, ўзингизга таниш бўлган математиклар билан гаплашиб кўринг-да, ўзингиз гувоҳи бўласиз...:)
Unheilig
28.03.2008, 13:34
При клике на ссылку http://highedu.zn.uz/poems выходит
This user has elected to delete their account and the content is no longer available.
1. Вообще-то правильнее будет Selected или opted но никак не elected.
2. Почему бы не перевести на рус и/или узб. служебные надписи?
Я не придираюсь, просто спрашиваю...
Ibragim Yermatov
28.03.2008, 14:15
При клике на ссылку http://highedu.zn.uz/poems выходит
This user has elected to delete their account and the content is no longer available.
1. Вообще-то правильнее будет Selected или opted но никак не elected.
2. Почему бы не перевести на рус и/или узб. служебные надписи?
Я не придираюсь, просто спрашиваю...
По решению руководства Центра сайт http://highedu.zn.uz расформирован, а на его основе созданы:
http://informatika.zn.uz - В помощь начинающему и не только... Работа с операционными системами, офисными приложениями, архиваторами, антивирусами, графикой. Информация о компьютерах и компьютерщиках. Анекдоты о компьютерщиках.
http://madaniyat.zn.uz - Культура - общая система ценностей (обычаи, традиции, нормы, законы, правила).
http://talaba.zn - Студенчество. Все о студентах и для студентов. Рефераты, дипломные проекты, курсовые работы, научные работы, доклады и сочинения на различные темы (архитектура, педагогика, математика, химия, физика, философия, литература и другие). Истории из жизни студентов, анекдоты о студентах. Перлы преподавателей, перлы студентов. Флеш игры и компьютерные приколы.
http://iqtisod.zn.uz/ - Учебно-образовательная информация по экономике, менеджменту, маркетингу, финансах.
http://fan.zn.uz - Достижения науки и техники, конференции, семинары, статьи, научные журналы
Bekzod Gaybullaev
28.03.2008, 14:50
По решению руководства Центра сайт http://highedu.zn.uz расформирован
Я вообще-то уже говорил, чтобы отсюда перенесли весь контент на новые сайты, соответственно ссылки обновили.
ХД, АР,
Куда смотрите? Отделения тоже хороши!
Dilya Hasanova
28.03.2008, 15:20
По решению руководства Центра сайт http://highedu.zn.uz расформирован
Я вообще-то уже говорил, чтобы отсюда перенесли весь контент на новые сайты, соответственно ссылки обновили.
ХД, АР,
Куда смотрите? Отделения тоже хороши!
Весь контент был перенесен и ссылки на самом портале были обновлены, эта ссылка оставалась на форуме в самом начале этой темы (http://www.uforum.uz/showthread.php?p=51592#post51592).
Sobir Davlatov
01.04.2008, 11:35
Запоминание разного рода информации при помощи стихов, цитат и рифмованных словосочетаний - очень хорошая методика. Этот способ развивает образное мышление у учеников и требует от учителя творческого подхода к каждому уроку. Однако разумно будет не слишком отвлекаться от основной цели урока и не стоит превращать, скажем, урок математики в урок литературы.
Evgeniy Sklyarevskiy
01.04.2008, 12:02
Запоминание разного рода информации при помощи стихов, цитат и рифмованных словосочетаний - очень хорошая методика. Этот способ развивает образное мышление у учеников и требует от учителя творческого подхода к каждому уроку. Однако разумно будет не слишком отвлекаться от основной цели урока и не стоит превращать, скажем, урок математики в урок литературы.
На Арбузе есть раздел о чудо-запоминателях (http://arbuz.uz/y_st.html) с описанием их методик. автор раздела - победитель чемпионата мира по запоминанию Олег Степанов
Ibragim Yermatov
01.04.2008, 17:46
Запоминание разного рода информации при помощи стихов, цитат и рифмованных словосочетаний - очень хорошая методика. Этот способ развивает образное мышление у учеников и требует от учителя творческого подхода к каждому уроку. Однако разумно будет не слишком отвлекаться от основной цели урока и не стоит превращать, скажем, урок математики в урок литературы.
Вы так хорошо начали излагать свою мысль. Наиболее ценную часть вашего изложения я выделил. Вот именно, что данный способ требует творческого подхода учителя к каждому уроку (лекции), а учитель способный провести такой урок хорошо знает меру сколько, что и как применять.
Вторую часть своей мысли вы закончили за упокой. Например, если гонщик проедет на большой скорости по краю обрыва, вы будете только восхищаться его мастерством. Вам и в голову не придет его учить как надо ездить. Вас не удивит и то, что для такой езды нужен талант, природное чутье и многодневный упорный тяжелый труд.
У учителя то же самое, с той лишь разницей, что плоды его труда будут видны спустя какое-то время. Последствия плохой работы, практически неисправимы. Одним словом везде нужен мастер своего дела.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot